بازداشت هکری که لیست نظامیان آمریکا را به داعش داد +عکس

بازداشت هکری که لیست نظامیان آمریکا را به داعش داد +عکس
شنبه 25 مهر 1394 - 22:39

العالم - یک جوان بیست ساله که در مالزی در رشته کامپیوتر درس می‌خواند، به همکاری با داعش در زمینه انتشار لیستی برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی متهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا در تلاش است تا "اورديت واريزی" که اهل کوزوو است و در مالزی بازداشت شده را از دولت این کشور به خاطر در اختیار داشتن لیستی از نظامیان آمریکایی تحویل بگیرد.

بر اساس شکایت تنظیم شده علیه واریزی، وی با نفوذ به سیستم کامپیوتر شرکت میزبانی سایت ها در وینیکس، اسامی آدرس ها و شماره تلفن ها و عکس های بیش از هزار و 300 نفر از کارکنان دولتی و کارکنان بخش ارتش آمریکا و نیز پسوردهای حساب های کاربری آنان را سرقت کرد تا این اطلاعات را دراختیار داعش قرار دهد تا داعش آن ها را هدف حملات سایبری خود قرار دهد.

یک کارشناس علوم کامپیوتر درباره میزان خطر این اقدام از سوی جوانی بیست ساله و هکر اینترنت، گفت: وجود تلاش و پول و وقت و ایدئولوژی کافی، می تواند اقدامی مشابه را به دنبال داشته باشد.

داعش گفته است که به مبارزه با دشمنان "کافر" خود در هرجا که باشند، پایبند خواهد بود و این اقدام هر جا ممکن است اتفاق بیفتد.

برخی گزارش ها حاکیست، این جوان اطلاعاتی را در اختیار "جُنید حسین" مسئول هک داعش که اخیراً در یکی از حملات آمریکا کشته شد، قرار داده بود. احتمال می رود که حسین در حمله ماه می گذشته به مسابقات کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در اراضی آمریکا دست داشته باشد.

اورديت واريزی

یک مسئول آمریکایی گفت: حسین و همسرش "سالی جونز" که متولد انگلیس است، تابستان امسال لیستی را از اسامی مورد نظر برای حملات داعش دراینترنت منتشر کردند و به کسانی که آن ها را صلیبی بخواند، هشدار دادند و گفتند که داعش سیستم های کامپیوتر و تحرکات اسامی وارده در لیست را زیر نظر دارد.

آن ها گفتند که مزدوران داعش، این افراد را در کشورهایشان گردن خواهند زد.

این کارشناس درادامه گفت: این امر مردم را تشویق می کند که این اطلاعات را پی گیری کنند و ممکن است یکی از آنان در این حمله موفق شود یا نشود؛ که این مساله موجب نگرانی در میان کارکنان ارتش آمریکا می شود.

شبکه سی.ان.ان تلاش کرده تا با برخی از کسانی که نامشان در فهرست یاد شده بود، تماس برقرار کند؛ برخی از ایمیل ها به دلیل قدیمی بودن آدرس های آنان ارسال نشد و برگشت خورد، اما پیام های دیگری ارسال شده و به صاحبان ایمیل ها رسیده است.

یک عضو سابق ارتش آمریکا نیز در این زمینه گفت: شماره تلفنی که از من در لیست یاد شده بوده، درست است و پنتاگون به من در این باره هشدار داده است.

یک مقام نظامی آمریکایی هم به شبکه سی.ان.ان گفته که آن ها تاکنون مدرک و دلیلی برای هدف قرار گرفتن کارمندان یا کارکنان نظامی از سوی داعش دراختیار ندارند، اما مسئولان محلی درباره وجود شمار بیشتری از هکرهای اینترنتی وابسته به داعش هشدار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها