گزارش العالم از ادامۀ عملیات آزادسازی بیجی +ویدیو

شنبه 25 مهر 1394 - 22:46

العالم - نیروهای داوطلب مردمی عراق مناطقی از استان صلاح الدین در مرکز عراق را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کردند؛ عملیاتی که مقدمه آزادسازی موصل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) تپه های مکحول و روستای الزویه از توابع بیجی در استان صلاح الدین در مرکز عراق را از اشغال تروریست های داعش خارج کردند.

در این حال، همچنین وزارت دفاع عراق از آزادسازی منطقه شرق البغدادی در غرب استان الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی به اجرای عملیات نظامی در منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین، ادامه دادند و خسارت های زیادی را به گروه تروریستی داعش تحمیل کردند.

پیشرفت مهم این بار در غرب منطقه بیجی و در بخش الصینیه بود که از جمله مهم ترین مقرهای داعش در استان صلاح الدین به شمار می رود، به طوری که نیروهای مشترک عراقی توانستند پالایشگاه نفتی الصینیه و فرودگاه نظامی و مرکز این شهر را به طور کامل از لوث تروریست های داعش آزاد کنند.

"عزيز الامارة " فرمانده تیپ نیروهای ویژه در پلیس فدرال عراق در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: منطقه ای که نیروهای عراقی درحال حاضر در آن حضور دارند، روستای السلام و نیز منطقه الصینیه است که به طور کامل از لوث عناصر داعش پاکسازی شد.

وی افزود: نیروهای عراقی در ادامه عملیات پاکسازی خود، بمب هایی را که نزدیک منازل مسکونی کار گذاشته شده بود، به منظور بازگرداندن اهالی به آن جا خنثی کردند.

پیشروی نیروهای عراقی بعد از منطقه الصینیه به سمت تقاطع حدیثه از توابع استان الانبار ادامه یافت و این نیروها توانستند روستای السلام واقع در فاصله 3 کیلومتری مرکز ناحیه الصینیه را از اشغال داعش آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار العالم از بیجی، پیشروی نیروهای مردمی عراق در اجرای عملیات نظامی به مناطق حدیثه و الانبار نیز ادامه یافت و از محور شمالی نیز این مناطق صحرایی با مناطق شهر موصل در ارتباط هستند.

بر اساس این گزارش ، حدود 600 کیلومتر مربع از مناطق صحرایی در اطراف منطقه الصینیه آزاد شده است و در کنترل کامل نیروهای عراقی قرار دارد.

*** خوشحالی اهالی صلاح الدین از پیروزی نیروهای عراقی

فرماندهی ارتش عراق اعلام کرد که آزادسازی منطقه راهبردی الصینیه و روستاهای تابع آن، به منزله جدا کردن استان الانبار از موصل و بستن راه های امداد به روی عناصر داعش از طریق این گذرگاه های حیاتی است که در سلطه این گروه قرار داشت.

"علاء عقيل" فرمانده یگان پلیس فدرال عراق گفت: راه های امدادرسانی به عناصر داعش از موصل شروع می شود و به سمت الشرقاط والصينية و پالایشگاه بیجی ادامه دارد.
وی اظهار داشت که جاده های موجود بین این راه ها برای انتقال تجهیزات به دست داعش استفاده می شد و نیروهای پلیس فدرال این راه های امدادری را به روی داعش بستند.

آثار و نشانه های پیروزهای اخیر نیروهای عراقی بر اوضاع استان صلاح الدین تاثیر گذاشته، به طوری که اهالی این استان با تجمع گسترده در خیابان ها، این پیروزی ها را جشن گرفتند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها