یونیسف:نیم میلیون کودک یمنی درمعرض قحطی

یونیسف:نیم میلیون کودک یمنی درمعرض قحطی
يکشنبه 26 مهر 1394 - 08:50

العالم ـ مدیر برنامه های اضطراری صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد: با توجه به افزایش وقوع خطر قحطی در یمن، بیش از نیم میلیون کودک یمنی با خطر گرسنگی و سوء تغذیه روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "افشان خان" مدیر برنامه های اضطراری در یونیسف گفت: آمار کودکانی که در یمن با خطر سوء تغذیه روبرو هستند، از زمان آغاز حملات هوایی به یمن در ماه مارس گذشته(فروردین)، به سه برابر رسیده و این نشان می دهد که ذخایر مواد غذایی مردم یمن کاهش یافته و این در حالی است که بخش بهداشت نیز قادر به مراقبت از کودکان گرسنه و یا ایمن سازی آنها در برابر بیماری ها نیست.

وی در گفت گو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: ما با خطر وقوع یک فاجعه انسانی عظیم روبرو هستیم؛ میزان سوء تغذیه در میان کودکان یمنی آنگونه که گزارش شده بسیار خطرناک است.

افشان خان تصریح کرد: یک مرکز از پنج مرکز تغذیه در یمن همچنان فعال است و 43 تیم وابسته به سازمان یونیسف نیز برای اطمینان از عدم ابتلای کودکان به سوء تغذیه، آنها را معاینه می کنند اما از دسترسی به مناطقی مانند حضرموت که در سیطره القاعده در شرق یمن است، عاجز هستند.

یمن قبل از بحران فعلی، 90 درصد مواد غذایی خود را وارد می کرد؛ ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان مانع ورود کشتی های تجاری به یمن می شود؛ این کشتی ها تحت عنوان "راهکار بازرسی" که تحت نظارت سازمان ملل است، مورد بازرسی قرار می گیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها