نصرالله: مقاومت از همه ملت‌های منطقه دفاع می‌کند

نصرالله: مقاومت از همه ملت‌های منطقه دفاع می‌کند
يکشنبه 26 مهر 1394 - 12:28

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید مقاومت، تاکید کرد که مقاومت از تمامی ملت‌ها و قومیت‌های منطقه دفاع می‌کند، چرا که پروژه تکفیری و صهیونیستی به دنبال خوار کردن تمام ملت‌های منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله روز یکشنبه در بخشی از سخنان خود در مراسم بزرگداشت شهید محمد حسن الحاج گفت: ما وارد مرحله تقابل با پروژه تکفیری شده ایم که منطقه و دنیا را با تمامی توان تهدید می‌کند و در اوج وحشیگری با همه رفتار می‌کند. ما بیش از چهار سال موفق به ایستادگی در برابر آن شده ایم و در هر جایی که نیاز بوده، حضور داشته ایم و شهید داده ایم همچنان نیز در آن حضور خواهیم داشت.

دبیرکل حزب الله افزود: اگر این پایداری و مقاومت از سال 1982 تا سال 2000 و پیروزی سال 2006 نبود، اکنون ما در امنیت و آرامش زندگی نمی‌کردیم و اگر پایداری ما در عرصه‌های مختلف در برابر داعش در عراق و سوریه و لبنان وجود نداشت، منطقه الان چه وضعیتی داشت؟ اگر این گروه‌های خون‌آشام می توانستند در عراق و سوریه و در ادامه بر لبنان مسلط شوند، سرنوشت ملت‌های منطقه چه می‌شد؟ آنها مجبور بودند مهاجرت کنند و آواره شوند و مساجد و کلیساها تخریب شود و نوعی از زندگی به انسان تحمیل شود که در حالت طبیعی طاقت آن را ندارد.

وی افزود: در این شرایط کشتار به ساده‌ترین دلیل‌ها حاکم بر فضای عمومی بود و درگیری‌های داخلی حاکم بر مناسبات می شد و فضایی برای ابراز عقیده و انتقاد و مخالفت و کرامت و امنیت وجود نداشت. ما با مقاومت این عده در میدان‌های مبارزه نتیجه این پایداری و مقاومت را دیده‌ایم ، حتی اگر درگیری‌ها طولانی و فراگیر باشد. اما به برکت این پایداری منطقه و رقبای ما مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مقاومت از همه ملت‌های منطقه دفاع می‌کند

نصرالله گفت: مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند، از مسیحیان، اهل تسنن، شیعیان و اقلیت‌های دیگر. مقاومت از حق مشارکت و آزادی بیان دفاع می‌کند و حاج ابومحمد در این مسیر جان خود را از دست داد. شهدای مقاومت به مرزهای لاذقیه و ادلب و حلب رفتند، چرا که پروژه تکفیری و صهیونیستی به دنبال ذلیل کردن ملت‌های منطقه هستند، اما ما می‌بینیم که تحول گسترده‌ای در افکار عمومی عربی ایجاد شده است. چهره ها شناخته می‌شود و واقعیت‌ها مشخص می‌گردد. در نتیجه ما می‌بینیم که مواضع جدید و گرایش‌های تازه‌ای مطرح می‌شود و تحولات و تغییرات در مواضع روز به روز بیش از پیش دنبال می‌شود.

به گفته نصرالله، علت این تغییر در افکار عمومی به پایداری میدانی و به کسانی باز می‌گردد که شهید شدند تا این پروژه خونین حاکمیت منطقه را به دست نگیرد. این تحولات میدانی است که باعث شده دولت‌ها و ملت‌های جهان در ارزیابی‌ها و درک خود تجدیدنظر کنند. در نتیجه ما همواره باید در میدان حاضر باشیم .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها