به‌کارگیری زنان در جنگ؛ داعش گوی سبقت را ربود

به‌کارگیری زنان در جنگ؛ داعش گوی سبقت را ربود
يکشنبه 26 مهر 1394 - 12:46

پدیده جذب زنان از سوی گروه های تروریستی و کشاندن پای آنها به جنگ و معرکه های مرگ‌آور افزایش یافته و در این بین گروه تروریستی داعش گوی سبقت را از دیگر گروههای تروریستی ربوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش زن را یک عنصر اصلی و کارآمد می داند و از این لحاظ گوی سبقت را از دیگر گروههای تروریستی ربوده است.

این گروه تروریستی عکسها و فیلمهایی را از زنان داعشی تازه جذب شده منتشر کرده است که آنها را در حال فراگیری و تمرین فنون جنگ یا ربودن و بازداشت زنان غیر داعشی خارج از این گروه نشان می دهد.
سایت "الاقتصادیه" در این باره نوشت: این پدیده زمانی آغاز شد که گروه القاعده در سال 2003 به طور علنی اولین اطلاعیه برای جذب زنان را منتشر کرد. این گروه همچنین برای این منظور در سال 2004 یک مجله اینترنتی ویژه زنان را به نام "الخنساء" راه اندازی و یکی از اعضای خود موسوم به "ام اسامه" را به عنوان سردبیر این مجله معرفی کرد.

گروه تروریستی داعش، همزمان از به کار گیری زنان در گروههای جنگ الکترونیکی در سال 2008 خبر داد. همچنین با صدور اطلاعیه ای در سال 2010 از زنان خواست به عناصر مسلح این گروه در یمن پیوسته و آنها را در فعالیتهایشان در این کشور همراهی کنند.

عمق فاجعه وقتی آشکار شد که یک فایل ویدیویی داعش با عنوان "صدور فاجعه" در ژانویه 2014 در سایتهای فیسبوک و تویتر منتشر شد و پرده از میزان حضور زنان در این گروه تروریستی برداشت در این ویدیو نشان داده شده است که یک پنجم از این زنان، مهاجر و از ملیتهای مختلف هستند. آنها گروه مسلح "ارتش آزاد" (گروه مخالف دولت سوریه) را متهم به حمله به خانواده عناصر داعش می کردند.
در این ویدیو بر پیوستن دختران به "برادران داعشی شان" در جنگ سوریه تأکید شده بود.

ارتش زنانه
در گزارشی که با موضوع بررسی فتواهای تکفیری و آرای عجیب دارالفتوای مصر منتشر شده نیز تأکید شده است که گروه داعش از زنان برای تحقق اهداف خود بهره برداری می کند. این گروه با استفاده از سایتهای ارتباطات اجتماعی زنان را تبدیل به شبه نظامیان خود کرده است و آنها را برای جذب حداکثری زنان و جوانان آموزش می دهد.

گروه داعش بخش عمده ای از حضور خود در فضای مجازی را مدیون "ارتش زنانه" ای است که فعالیتهای خود را تحت عناوینی چون "المناصرات" و "المهاجرات" در فیس بوک و تویتر دنبال می کنند و لوگوهایی که برای صفحات خود انتخاب می کنند عموما تصاویری از خون یا سر بریده و پرچم گروه داعش است.

البته تعقیب حسابهای کاربری وابسته به گروه داعش و اعضای آن، آنها را مجبور کرده است برای نفوذ به صفحات اجتماعی و زنان در فیس بوک از حسابهای مجازی استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها