استفاده عربستان از سلاح خوشه ای در یمن

استفاده عربستان از سلاح خوشه ای در یمن
يکشنبه 26 مهر 1394 - 20:10

العالم - هواپیماهای سعودی درادامه جنایت های خود در یمن روز یکشنبه با بمب های خوشه ای روستای مران در استان صعده را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم واحد تبلیغات جنگ یمن فیلمی را از از سقوط صدها بمب خوشه ای در این روستا منتشر کرد. در این بمباران ها مکان های مسکونی منطقه هدف قرار گرفتند و دهها شهروند یمنی مجروح و منازل آن ها متحمل خسارت های سنگین شد.

استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

هواپیماهای سعودی منطقه رازح را نیز چندین بار هدف حمله قرار دادند که منجر به شهادت یک شهروند و زخمی شدن شماری دیگر شد. یک مسجد نیز در یکی از حملات هوایی به کلی ویران شد.

درهمین حال ارتش و کمیته های مردمی یمن هم در واکنش به این حملات با یک موشک گراد پادگان صحن الجن در شرق مارب را برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته هدف قرار دادند که منجر به هلاکت 8 سرباز سعودی و مزدور داخلی شد و رعب و وحشت در میان آن ها نبه راه افتاد.

شایان ذکر است که حمله هوایی سعودی ها به پایگاه مربوط به شبه نظامیان منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن، درمنطقه الوازعیه – بین استان های لحج و وتعز- منجر به هلاکت 46 نفر و مجروحیت 40 تن دیگر شد. این منطقه به تازگی محل درگیری های شدیدی میان ارتش و کمیت های مردمی از یک سو  وتکفیری ها و مزدوران وابسته به متجاوزان از سوی دیگر است.

از سوی دیگر واحد تبلیغات جنگ یمن فیلمی را از "فایز مفرح عبد الله"، درجه دار سعودی، منتشر کردند که به اسارت نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی یمن در آمده است. این درجه دار سعودی ماه گذشته میلادی در حمله نیروهای یمنی به پایگاه الحثیره در جیزان - واقع در جنوب عربستان - به اسارت در آمده بود.

فیلم مورد نظر نیروهای مسلح یمنی را در حال مداوای اسیر مذکور نشان می دهد . وی در این فیلم به خانواده اش درباره وضعیت جسمی خود اطمینان می دهد و از ارتش و کمیته های انقلابی به خاطر رفتارمناسب شان قدردانی می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها