سنگ اندازی عربستان در مسیر مذاکرات ملی یمن

سنگ اندازی عربستان در مسیر مذاکرات ملی یمن
يکشنبه 26 مهر 1394 - 21:48

العالم - سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که عربستان مانع تداوم و پیشرفت مذاکرات ملی یمن برای پایان دادن به بحران این کشور می شود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم افزود: این جنبش پایبند به مذاکرات برای حل بحران یمن است ولی عربستان سنگ اندازی می کند.

وی خاطرنشان کرد:هیأت انصار الله بار دیگر  برای ادامه دادن به مذاکرات خود با جامعه جهانی به مسقط – پایتخت عمان – خواهد رفت و طرف مقابل ما نیز باید به تعهداتش پایبند باشد.

عبدالسلام افزود: راه حل نظامی هیچ سنخیتی با راه حل سیاسی ندارد و نیروهای یمنی در هر مکان چه عربستان چه در غیرعربستان با تجاوز مقابله خواهند کرد.

سخنگوی دولت خالد بحاح نخست وزیر انتصابی عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز اعلام کرد که هیأت مذاکره کننده عبدربه در مذاکرات مشارکت خواهد کرد.

رویتر به نقل از راجح بادی سخنگوی دولت بحاح گزارش کرد: تصمیم مشارکت در مذاکرات اتخاذ شده است و هیأت عبدربه دبیر کل سازمان ملل متحد را از موافقت خود با مشارکت در مذاکرات برای پایان دادن به درگیری های یمن مطلع خواهد کرد.

تجاوز عربستان و متحدانش به یمن از اواخر مارس 2015 تاکنون ادامه دارد که در آن اکثر زیرساخت های کشور تخریب و هزاران نفر کشته و زخمی شده اند و مردم یمن هم اکنون با کمبود غذا ، آب ،دارو و سوخت مواجه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها