انتفاضه قدس ...44 شهید و 1829 زخمی

انتفاضه قدس ...44 شهید و 1829 زخمی
دوشنبه 27 مهر 1394 - 10:09

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدا از آغاز انتفاضه قدس در ابتدای ماه جاری به 44 نفر رسید که 30 نفر از آنان در کرانه باختری و قدس اشغالی و 14 نفر نیز در نوارغزه به شهادت رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای گفت 11 نفر از شهدا کودک هستند که یکی از آن ها دختربچه ای است که کمتر از سه سال سن داشت و به همراه مادرش در حمله هوایی به خانه شان در غزه به شهادت رسید. همچنین نیروهای اشغالگر یک دختر شانزده ساله را با کمال خونسردی در الخلیل کشتند.

بر اساس این بیانیه، نظامیان رژیم اشغالگر از آغاز انتفاضه 19 فلسطینی را به ادعای اینکه قصد داشتند به آنان حمله کنند، به شهادت رساندند. ادعاهایی که بر اساس گفته های شاهدان، واقعیت ندارد.

وزارت بهداشت تاکید کرد شمار زخمی هایی که به مراکز درمانی فلسطین منتقل شده اند به 1829 نفر رسیده است. این افراد از ابتدای ماه جاری در درگیری با نیروهای اشغالگر در قدس، کرانه باختری و غزه با گلوله های جنگی و پلاستیکی زخمی شده اند. علاوه بر این صدها نفر نیز براثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند. دهها نفر نیز در استان های مختلف در حملات شهرک نشینان زخمی شده اند.

به گفته وزارت بهداشت، هنوز پیکرهای 15 نفر از شهدا در اختیار نیروهای اشغالگر است.

جمعیت هلال احمر نیز شمار زخمی ها را از ابتدای ماه جاری 5406 نفر اعلام کرد و گفت 541 نفر با گلوله جنگی، 1283 نفر با گلوله پلاستیکی، 117 نفر براثر ضرب و شتم و 5 نفر در حمله هوایی زخمی شده اند. 3 نفر نیز با خودرو زیر گرفته شده اند. 3457 نفر هم براثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها