حمله مفتی آل‌سعود به عاشورای حسینی +ویدیو

دوشنبه 27 مهر 1394 - 20:42

چند روز پس از حملۀ فیزیکی به عزاداران حسینی (ع) در شرق عربستان، مفتی دربار آل سعود هم با اظهارات سخیف خود به جمع قاتلان پیوست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، مفتی کل دربار سعودی که به دشمنی آشکار با اهل بیت(ع) معروف است، این بار با هدف قرار دادن عاشورای حسینی، درباره سوگواری و مراسم های خاص عزاداری در این روز هشدار داد.

به نوشته سایت خبری "سبق"، تنها اندکی پس از حمله تروریستی به حسینه ای در شهر سیهات قطیف که چند کشته و زخمی بر جا گذاشت، عبدالعزیز آل شیخ مفتی وهابی دربار سعودی، روز شنبه در برنامه ای با عنوان "در محضر مفتی" که از شبکه تلویزیونی المجد پخش شد، درباره مراسم عزاداری سالار شهیدان در روز عاشورا هشدار داد و آن را مخالف قرآن و سنت دانست!

وی گفت کسانی که به عزاداری در روز عاشورا می پردازند، بدعت گذار و مدعی دوستی اهل بیت (ع) هستند!

مفتی وهابی ها درحالی اینک فتوای حرام بودن عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش را صادر کرده است که همواره عملیات تروریستی وهابی ها و تکفیری ها را علیه انسان های بی گناه نظاره می کند و هرگز در باب حرام بودن این جنایات فتوایی صادر نکرده است.

این مفتی درباری خوب می داند که برگزاری مراسم عاشورا در حقیقت به معنی احیاء اصل و عقیده قیام دربرابر ظالمان و عقاید جعلی وهابی است.

فتوای مفتی آل سعود در حالی صادر می شود که با افزایش فعالیت های گروه های تروریستی در منطقه، اکنون بسیاری از متفکران جهان اهل سنت نیز افکار محمد بن عبدالوهاب را که از نوشته های ابن تیمیه اقتباس شده و مبنای مذهب تکفیری و استعماری وهابیت قرار گرفته، منشأ و اساس تروریسم و عامل گسترش خشونت می دانند.

چند ماه پیش "علی بن تمیم" روزنامه نگار مشهور اماراتی و از مشاوران ولیعهد دبی، ابن تیمیه (سرکرده اصلی عقاید وهابیت) را "جاهل و منافق" توصیف کرد.

سال گذشته هم "اسلام بحیری" مجری مشهور مصری، در برنامه خود داعش را ساختۀ افکار ابن تیمیه دانست و او را "پروردگار تروریسم" نامید.

وهابی های تکفیری، ابن تیمیه را "شیخ الاسلام"! می نامند. اما ابن بطوطه مورخ و جهانگرد مشهور مسلمان در قرن هشتم هجری که در یکی از سفرهای خود سخنان ابن تیمیه را شنیده بود، در سفرنامه معروف خود، او را "شیخ سبک سر و بی عقل" توصیف کرده است.

پربیننده ترین خبرها