پیشروی‌ ارتش سوریه و آزادسازی 6 شهرک حومه حلب

پیشروی‌ ارتش سوریه و آزادسازی 6 شهرک حومه حلب
دوشنبه 27 مهر 1394 - 23:04

ارتش سوریه در درگیری با عناصر تروریست در چند جبهه، شش شهرک را در حومه حلب آزاد کرد و یکی از سرکردگان گروه های تروریستی مسلح به نام نورالدین زنکی را به هلاکت رساند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در حال حاضر ارتش سوریه در بیش از ده جبهه در حلب مشغول نبرد است و عملیات آزادسازی در جبهه های حومه جنوبی و شرقی این شهر و منطقه السفیره به سمت فرودگاه نظامی کویرس ادامه دارد در این بین ارتش روستای البقیشه الحویجه و تل قبلی الجابریه الوضیحی و تعدادی از مزارع و ارتفاعات مهم را آزاد کرده و تعدادی از عناصر مسلح را به اسارت خود درآوردند.

در جبهه لاذقیه درگیری در ارتفاعات جب الاحمر در حومه شرقی ادامه دارد و نیروی هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه یک مقر فرماندهی متعلق به عناصر مسلح را منهدم کرده و اراضی گسترده ای را آزاد کردند.

در حومه شمالی حمص هم ارتش سوریه بخش شرقی شهرک تیرمعله را آزاد کردند و همزمان با آن روستای سنیسل را هم تصرف کردند. جنگنده های روسی نیز شبکه تونلهای زیرزمینی مربوط به داعش در تلبیسه را منهدم کردند.

اما در ادلب ارتش به منظور جدا کردن این استان از حومه حلب و حماه همچنان در حال پیشروی است و در این بین چند روستا را به منظور دسترسی به منطقه استراتژیک جسر الشغور آزاد کردند.

در حماه نیز درگیری در جبهه های سهل الغاب و محور مورک و کفرزیتا و کفرنبوده ادامه دارد. بیش از 40 تن از عناصر داعش در حمله هوایی به یک کاروان نظامی تروریستها به هلاکت رسیدند.

مرکز موسوم به "دیدبان حقوق بشر" سوریه (معارض) اعلام کرده است که کاروانی متشکل از 16 خودرو که از رقه به سمت منطقه ای در حومه حماه در حرکت بود در حومه شرقی حماه مورد حمله قرار گرفت. این منبع افزود: هنوز مشخص نیست که این حمله از سوی جنگنده های سوری صورت گرفته یا روسی؛ اما آنچه مشخص است این که حمله از سوی ائتلاف امریکایی نبوده است.

در جبهه جنوبی هم جنگنده های روسی مقر امداد و پشتیبانی خط مقدم داعش در اطراف دمشق را ویران کردند. همچنین ارتش سوریه نیز ارتفاعات اطراف دو منطقه حرستا و دوما در غوطه شرقی را باز پس گرفتند.

در درعا ارتش سوریه با حمله به گروههای مسلح در نزدیکی تیپ 82 تعدادی از فرماندهان انها را به هلاکت رسانده و به این ترتیب ضربات کمرشکنی را به گروههای مسلح وارد کردند. ارتش همچنین منطقه المنشیه را آزاد کرده و به نزدیکی مرزهای اردن رسیده است همزمان، صفوف مسلحین را زیر آتش گرفته و تعدادی از آنها را در حومه قنیطره به هلاکت رساند.

پربیننده ترین خبرها