فعال بحرینی: استبداد ریشه تروریسم در کشورهای عربی است

فعال بحرینی: استبداد ریشه تروریسم در کشورهای عربی است
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 12:25

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین ریشه تندروی و تروریسم در کشورهای عربی را وجود سیاست استبدادی و سرکوبگرانه و ظلم و محرومیت مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، تندروی و اقدامات تروریستی در کشورهای عربی را ناشی از سیاست استبدادی، سرکوب، ظلم و محرومیتی دانست که بیشتر کشورهای عربی آن را علیه مردم خود که خواهان آزادی و عدالت اجتماعی هستند، درپیش گرفته اند.

نبیل رجب در مطلبی نوشت: برخی دولتهای عربی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از دین سوء استفاده و از خواسته های قانونی مردم برای تحقق آزادی و دموکراسی و کرامت انسانی فرار می کنند.

وی افزود: برخی دولتها علاوه بر افزایش فرهنگ تنفر آفرینی، تکفیر و تحقیر اعتقادات و مذاهب دیگران، از گروههای تروریستی که به آنها پناه داده و از آنها حمایت مالی می کنند، به عنوان بهانه و توجیهی برای شانه خالی کردن از تحقق خواستهای مردم درخصوص لزوم انجام اصلاحات سیاسی و حقوقی استفاده می کنند.

نبیل رجب برضرورت تعیین راهبردی برای از بین بردن تندروی و اقدامات تروریستی از راه مذاکره شفاف میان دولتها و مردم، آغاز فرایند اصلاحات سیاسی به منظور برقراری عدالت و زمینه سازی برای ایجاد آزادی های عمومی

تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری آزادی بیان، احترام به حقوق بشر، قطع رابطه با دولتهای سلطه گر و گروه های تندرو و پایان دادن به سوء استفاده از اعتقادات و گروههای مذهبی در درگیریهای سیاسی از سوی این دولتها تاکید کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها