انتفاضه قدس نتانیاهو را سردرگم کرد

انتفاضه قدس نتانیاهو را سردرگم کرد
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 15:21

زمینه سازی مردم فلسطین برای انتفاضه سوم و خروش آنها علیه اقدامات اشغالگران در بی حرمتی به مسجد الاقصی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دچار سردرگرمی کرد، تا جایی رسانه و کارشناسان سیاسی درتلاشند علل سردرگمی نتانیاهو را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "موج ضد اسرائیلی باعث سردرگمی نتانیاهو شده بطوری که دو شخصیت سیاسی و دیپلمات نتانیاهو با هم درگیر شدند. نتانیاهو در یکی از سخنانش عاملان اقدام ضد اسرائیلی را به ویران کردن خانه هایشان برسرشان تهدید کرد در حالی که وی در ژوئن امسال بطور غیر مستقیم تخریب خانه فلسطینی را متوقف کرده بود. اما در اثر فشارهای راستگراهای افراطی به اقدام تخریب خانه های فلسطینی چراغ سبز نشان داد."
وی افزود: "نتانیاهو در یکی از سخنانش در کنست اعلام کرد همانطور که فرانسویها در پاریس و انگلیسها در لندن خانه سازی می کنند، اسرائیلیها هم در اورشلیم (بیت المقدس) خانه سازی می کنند."
این گزارشگر ادامه داد: "این در حالی است که وی در اواخر عید یهودی، نتانیاهو فرستاده خود به آمریکا را احضار کرد و تا ساعت چهار بامداد برای وزرای راستگرا توضیح داد که آمریکا به اقدام اسرائیل برای ساخت و ساز در مناطق فلسطینی بشدت برخورد می کند."
گزارشگر اسرائیلی گفت: "نتانیاهو گاهی ساخت و ساز را متوقف می کند و گاهی در اثر فشارهای راستگرایان افراطی به فرایند ساخت و ساز چراغ سبز نشان می دهد."
"اوری آرییل" وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و از فعالان راستگرا اظهار داشت: "نتانیاهو آشکارا از عملیات ساخت و ساز در قدس صحبت کرد و من دست او را برای تایید می فشارم. در حال حاضر ما قدرت بازاریابی و فروش 1000 واحد مسکونی در اورشلیم و شهرکهای یهودا و سامره در کرانه باختری را داریم."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "دیری نپایید که نتانیاهو عملیات ساخت و ساز را متوقف کرد. در خصوص جبل الهیکل (حرم قدسی ) نیز این دوگانگی دیده می شود. در سال 1995 نتانیاهو در نامه ای مراسم ادای نماز و عبادت یهودیها را در جبل الهیکل تایید کرد اما پس از مدتی نتانیاهو از ورود یهودیها به منطقه جبل الهیکل ممانعت کرد."
گزارشگر صهیونیست گفت: "نتانیاهو یا دچار دو گانگی شده و یا در حال مانور دادن است."
 

پربیننده ترین خبرها