پاسخ سوریه به تهدیدهای قطر

پاسخ سوریه به تهدیدهای قطر
چهارشنبه 29 مهر 1394 - 19:05

العالم ـ معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که سوریه لقمه ای آسان برای قطریها و یا سعودیها و یا ترکها نیست و در صورت وقوع تجاوز، پاسخ ما بسیار کوبنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فیصل مقداد هشدار داد که اگر قطر تهدیدهای خود مبنی بر دخالت نظامی در سوریه را عملی کند، ما آن را تجاوزی مستقیم علیه خود درنظر خواهیم گرفت.

به گفته المیادین، معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه نقش قطر، عربستان و ترکیه در تخریب سوریه کاملا روشن بود، گفت: در صورت هرگونه تجاوز پاسخ ما بسیار سخت و کوبنده خواهد بود.

وی افزود: سوریه به حمایت از حاکمیت قانون در عرصه بین الملل در مقابل حامیان قاتلان و تروریسم ادامه خواهد داد.

" خالد بن محمد العطیه " وزیر خارجه قطر امروز(چهارشنبه)اعلام کرد که اگر لازم باشد با همکاری ترکیه و عربستان، در سوریه دخالت نظامی خواهیم کرد.

وزیر خارجه قطر، در گفت وگو با شبکه سی.ان.ان امریکا افزود: قطرهیچ منافع ژئوپولیتیک و یا برنامه هایی در سوریه ندارد. اگر موضع قطر را دنبال کنید می بینید که ما تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل مسالمت آمیز در سوریه بکار گرفتیم.

وی مدعی شد که از هیچ تلاشی به همراه سعودی ها و ترکها برای تحقق آنچه که به حمایت از ملت سوریه منجر شود، دریغ نخواهیم کرد و اگر دخالت نظامی به حمایت از ملت سوریه منجر شود، مسلما دست به این اقدام خواهیم زد.

عطیه با انتقاد از موضع شورای امنیت سازمان ملل متحد در برخورد با پرونده سوریه، تاکید کرد که شورای امنیت دست به اقدام های کافی برای حمایت از ملت سوریه نمی زند از این رو ما و دوستانمان وظیفه خود می دانیم تا از طریق حمایت از مخالفان میانه رو در سوریه، تمام توان خود را برای حمایت از ملت این کشور بکار گیریم.

پربیننده ترین خبرها