کارتر نقشه مواضع داعش را برای پوتین فرستاد

کارتر نقشه مواضع داعش را برای پوتین فرستاد
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 17:14

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا اعلام کرد نقشه‌هایی را از مواضع داعش در سوریه به سفارت روسیه در واشنگتن فرستاده است؛ اقدامی که ظاهرا با سیاست رسمی دولت آمریکا مبنی بر عدم همکاری با روسیه در جنگ سوریه تناقض دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از  (ایسنا) ،  جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: من ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به خوبی می‌شناسم چرا که علایق مشترکی داریم. در دیداری که آوریل سال جاری میلادی با پوتین در کنار دیگر رهبران جهانی داشتم درباره بحران‌های سوریه و اوکراین مذاکره کردیم و پوتین به من آدرس ایمیلی داد که می‌توانیم از طریق آن درباره علایق مشترکمان مذاکره کنیم.

جنگ داخلی سوریه نیز یکی از موضوعات مذاکره میان کارتر و پوتین بوده است. کارتر گفت: نقشه‌هایی از مواضع داعش در سوریه را که توسط مرکز کارتر تهیه شده به سفارت روسیه ارسال کرده‌ام تا مسکو بتواند دقت حملاتش را بالاتر ببرد.

وی افزود: روز پنج شنبه به پوتین پیامی دادم و از او خواستم اگر می‌خواهد کپی از نقشه‌هایمان را برای او نیز بفرستم تا بتواند دقت حملات هوایی در سوریه را بالاتر ببرد. از سفارت روسیه در واشنگتن با من تماس گرفته شد و به من گفته شد که روسیه می‌خواهد این نقشه‌ها را در اختیار داشته باشد در نتیجه اگر در آینده روسیه مکان‌های درست را بمباران نکرد بدانید که این تقصیر پوتین نیست بلکه تقصیر من بوده است.

مقامات دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا علنا اعلام کرده‌اند که واشنگتن با روسیه مادامی که مخالفان سوری را هدف می‌گیرد همکاری نخواهند داشت.

آمریکا تاکید دارد که اسد باید به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای یک راه حل سیاسی درخصوص جنگ سوریه نهایتا از قدرت عزل شود.
 

پربیننده ترین خبرها