حمله گسترده به نظامیان سودانی در یمن

حمله گسترده به نظامیان سودانی در یمن
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 17:22

العالم - مقر نظامیان سودانی هم پیمان با اماراتی ها در شهر عدن یمن امروز(پنجشنبه) مورد حمله شدید نیروهای ارتش و مردمی یمن قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی فرودگاه بین المللی عدن – مقر نظامیان سودانی در جنوب یمن - به کشته و زخمی شدن 12 نفر منجر شد.

درهمین حال افراد مسلح و نظامیان سودانی در نزدیکی فرودگاه عدن با سلاح های سنگین با همدیگر درگیر شدند.

حدود 750 نظامی سودانی مجهز به خودروهای زرهی و سلاح های سنگین هفته گذشته در دو نوبت به شهر عدن منتقل شدند و به نظامیان اماراتی در این شهر پیوستند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در استان مأرب در مرکز این کشور با جلوگیری از پیشروی مزدوران عربستان به سوی شهر صرواح  12 نفر از آنان را کشتند و تعدادی را اسیر کردند.

خبر دیگر اینکه عربستان همچنان برای جلوگیری از برگزاری دومین دور مذاکرات ملی یمن در ژنو تلاش می کند.

گزارش ها حاکیست که عربستان از اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل متحد به یمن خواسته است که کنفرانس ژنو 2 را چند هفته به تأخیر بیندازد.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد: عربستان اعلام می کند که کنفرانس ژنو 2 اگر برگزار شود، فقط باید مساله " تسلیم شدن جنبش انصار الله و زمین گذاشتن سلاح های خود " را بررسی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز جلسه بررسی گزارش اسماعیل الشیخ را که درباره یمن تهیه کرده است، به فردا (جمعه) موکول کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها