بازداشت 280 کودک فلسطینی در سه هفته

بازداشت 280 کودک فلسطینی در سه هفته
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 17:46

العالم - سخنگوی مرکز پژوهش های اسرا گفت: شمار اسرای کودک فلسطینی درهفته های اخیر به خاطر افزایش تنش در سرزمین های فلسطینی نشین به ویژه قدس به مقدار زیادی افزایش یافته و به 280 نفر رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریاض الاشقر" روز پنجشنبه افزود: رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را سوخت انتفاضه مردمی درکرانه باختری، قدس، غزه و سایرمناطق فلسطینی می داند و به همین دلیل اقدام به بازداشت، قتل یا شکنجه آنان می کند.

وی ادامه داد: طی بیست و دو روز گذشته بیش از 600 شهروند فلسطینی بازداشت شدند که 30 درصد آنان کودک بودند.

الاشقر خاطر نشان کرد: بازداشت های بدون سبب باعث افزایش تعداد کودکان اسیر فلسطینی به مقدار 35 درصد بیشتر از قبل از انتفاضه قدس شده که شمار آنان 210 نفر بود و اکنون به 280 نفر افزایش یافته است.

سخنگوی مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی تصریح کرد: این تعداد در روزهای آینده به خاطر ادامه بازداشت های روزمره مردم فلسطین به ویژه کودکان فلسطینی افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: هدف رژیم از دستگیری خشن کودکان فلسطینی ترساندن آنان و ایجاد نوعی بازدارندگی برای شرکت نکردن در انتفاضه مردمی است که به همین دلیل پس از بازداشت مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت و مناطق بالای بدن آنان هدف قرار گرفته می شود تا بیشترین مجروحیت را در پی داشته باشد.

وی گفت: کودکان اسیر سپس در خودروهای نظامی تا رسیدن به مراکز بازجویی مورد ضرب و جرح مستمر قرار می گیرند و قبل از انتقال به زندان های اصلی نیز در معرض شکنجه هستند.  

الاشقر افزود: تعداد کودکان زندانی فلسطینی در زندان "عوفر" از 95 نفر به 115 نفر، در"مجدو" از 5 نفر به 110 نوفر و در"هشارون" از 40 نفر به 45 نفر افزایش یافته و شماری نیز در شرایط دشوار در مرکز بازجویی "عتصیون" هستند.

وی گفت: زندان هایی که کودکان فلسطینی در آن هستند به ویژه عوفر شاهد ازدحام شدید است به گونه ای که شمار زیادی از آنان مجبور شده اند بر روی زمین بخوابند، همچنین کمبود شدید پتو و لباس به ویژه برای زندانیان جدید وجود دارد که به همین دلیل زندانی های قدیمی بخشی از پوشاک خود را به بازداشت شدگان جدید دادند که باعث کمبود لباس برای همه آنان شده است.     

الاشقر ادامه داد: رژیم صهیونیستی می کوشد قانون محاکمه افراد خردسال را به گونه ای تغییر دهد که بر اساس آن بازداشت کودکان زیر 14 سال نیز قانونی باشد که در صورت تصویب، زندان های رژیم اشغالگر قدس پر از کودکان زیر 14 سال می شود و این به مثابه جنایت جدید جنگی صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها