آمریکا به بهانه برنامه هسته‌ای ، امنیت بین‌المللی را نابود کرد

آمریکا به بهانه برنامه هسته‌ای ، امنیت بین‌المللی را نابود کرد
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 22:35

رئیس جمهور روسیه هشدار داد که آمریکا به بهانه برنامه هسته‌ای ایران ساختار امنیت بین‌المللی را نابود کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تسنیم ، "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گفت: تلاش‌هایی درصدد اختلال در توازن بین‌المللی وجود دارد که این اقدامات به تنش‌های نظامی منجر خواهد شد.

وی که در کنفرانس والدای در سوچی سخنرانی می‌کرد گفت: آمریکا چندین بار توافقنامه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده است و ایجاد اختلال در توازن استراتژیکی اقدامی خطرناک بوده و برخی متوهم شده‌اند که می‌توانند در هرگونه جنگ جهانی که روی می‌دهد پیروز شوند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنانش گفت: هدف جنگ‌های تجاری و جنگ‌های تنبیه کننده، بیرون راندن رقبا از بازارها است.

پوتین گفت: آمریکا با دستاویز قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران توافقنامه سامانه‌های دفاع موشکی را نقض کرد و اقدام واشنگتن در استقرار سامانه دفاع موشکی باجگیری بین‌المللی از جمله از خود همپیمانان آمریکا بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: آمریکا به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، ساختار امنیت بین‌المللی را نابود کرد و نمی‌دانیم که چرا آمریکا پس از به توافق رسیدن با ایران درباره برنامه هسته‌ای همچنان به دنبال توسعه سامانه سپر دفاع موشکی است.

رئیس جمهور روسیه افزود: تلاش برخی‌ها برای بازسازی خاورمیانه جدید به انفجار واقعی و ظهور تروریسم منجر شد.

وی در ادامه سخنانش گفت امکان ندارد که تروریست‌ها را به تروریست‌های خوب و بد تقسیم کنیم. آیا تروریست‌های میانه رو به شیوه میانه سرهای مردم را می‌برند از سوی دیگر سلاح‌هایی که به مخالفان میانه رو در سوریه تحویل داده شده به صورت مستقیم به دست تروریست‌ها افتاده است.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: چرا جنگ آمریکا و همپیمانانش علیه تروریسم تا کنون نتیجه‌ای در برنداشته است در واقع آمریکا از تروریست‌ها به عنوان ابزاری برای سرنگونی نظام‌هایی در منطقه که خواستار آنها نیست مبادرت می ورزد و ما به تمامی کشورهایی که از سوی تروریسم تهدید می‌شوند کمک خواهیم کرد.

پوتین تاکید کرد که هیچ چاره‌ای جز اتحاد ارتش‌های سوریه و عراق و گروه‌های مقاومت کرد برای پیروزی بر تروریسم وجود ندارد.

وی گفت: عملیات نظامی ما در سوریه کاملا مشروع بوده و تنها هدف آن بازگرداندن صلح و آرامش به این کشور است و پیروزی نظامی بر تروریست‌ها زمینه را برای آغاز روند سیاسی فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: این مردم سوریه هستند که آینده و سرنوشت خود را به دور از هرگونه مداخله خارجی تعیین خواهند کرد و با وجود تمامی مشکلات شاهد پیشرفت‌هایی در عملیات علیه تروریسم هستیم و سوریه می‌تواند به عنوان ا لگویی برای حل موضوعات مشترک تبدیل شود.

در نشست امسال والدای بیش از 130 نماینده از روسیه و 30 کشور دیگر جهان حضور داشتند و در مورد تحولات بین‌المللی و نقش روسیه در جهان صحبت کردند. تمرکز اصلی نشست امسال اوضاع خاورمیانه و تهدید تروریسم است.

باشگاه مباحثه والدای در سال 2004 راه‌اندازی شد و از آن سال همه‌ساله نشست‌هایی را با شرکت اندیشمندان و مقامات بین‌المللی برگزار می‌کند.
 

پربیننده ترین خبرها