بازداشت 515 کودک بحرینی توسط نیروهای آل خلیفه

بازداشت 515 کودک بحرینی توسط نیروهای آل خلیفه
پنج‌شنبه 30 مهر 1394 - 22:51

العالم - مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت 515 کودک بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه به دلایل سیاسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز روز پنجشنبه با اشاره به اینکه نیروهای رژیم آل خلیفه در فاصله سال های 2011 تا 2014 میلادی، 515 کودک بحرینی را بازداشت کرده اند،افزود: نیروهای رژیم، 49 کودک و جنین را به قتل رسانده اند.

مرکز حقوق بشر بحرین افزود: عاملان شکنجه یا کشتار کودکان بحرینی تاکنون تعقیب نشده اند و این مساله، نشان دهنده گسترش پدیده فرار از مجازات در بحرین است.

در بیانیه این مرکزآمده است که مسئولان رژیم آل خلیفه موضع اخیر سازمان ملل متحد در صدور بیانیه به نمایندگی از 33 کشور به ویژه درخصوص بازداشت های ظالمانه کودکانه بحرینی را نادیده گرفته اند و این مساله به منزله نادیده گرفتن اصول اولیه حقوق بشر است.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین اعلام کرد بحرین به توافق بین المللی حقوق بشر درسال 1990 پیوسته است؛ اما به تعهدات بین المللی خود احترام نمی گذارد.

این مرکز همچنین با اشاره به بازداشت " علی عبدالله عیسی " نوجوان 15 ساله بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه و شکنجه و ضرب و شتم او و حبس وی در سلول انفرادی، گفت که این نوجوان بحرینی از زمان تولدش بیماری قلبی دارد و با کم خونی شدید روبرو است.

مرکز حقوق بشر بحرین با اعلام اینکه این نوجوان بحرینی تا هفت روز پس از بازداشتش نتوانست که با خانواده اش دیدار کند یا با آن ها تماس بگیرد، آزادی فوری وی را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها