پدر جوان شیعه عربستانی:

"النمر" هر لحظه ممکن است به دستور سلمان اعدام شود

جمعه 1 آبان 1394 - 11:42

پدر "علی النمر" جوان شیعه عربستانی گفت که حکم اعدام فرزندش هر لحظه ممکن است به دستور پادشاه این کشور اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مسئولان سعودی در سال 2012 ، " علی النمر " را زمانی که 17  سال داشت، در ارتباط با مشارکت در اعتراض های منطقه قطیف در شرق عربستان بازداشت کردند.

دادگاه ویژه کیفری عربستان در ماه می گذشته، النمر را به ادعای پیوستن به یک گروه جنایتکار و حمله به نیروهای پلیس و اتهامات دیگر، به اعدام محکوم کرد.

این دادگاه حکم صادر شده علیه النمر را در سپتامبر گذشته تایید کرد.

برخی از سازمان های حقوقی و بین المللی از جمله سازمان ملل از مسئولان سعودی خواستند که اجرای این حکم را متوقف کند.

"محمد النمر" گفته است که خانواده وی به شدت از انتقال وی به زندانی در ریاض از حدود یک ماه پیش نگران هستند.

وی گفت که علی توانسته است روز چهارشنبه و برای اولین بار از زمان انتقال او از الدمام به ریاض با آن ها تماس بگیرد.

النمر خاطرنشان کرد که به همراه 30 نفر دیگر در بازداشت است که آن ها نیز منتظر اجرای حکم اعدام خود هستند.

محمد النمر گفت: به محض اینکه ملک سلمان تصمیم به اعدام علی بگیرد، همان لحظه می تواند آن حکم را اجرا کند، وزارت کشور عربستان حتی درخصوص قضایای کیفری ، به هیچ خانواده ای درباره زمان اجرای حکم فرزندش اطلاع نمی دهد ، درنتیجه خانواده ها ناگهان خبر کشته شدن و اعدام فرزندانشان را از طریق رادیو یا تلویزیون متوجه می شوند.

محمد همچین تاکید دارد که فرزندش مستحق چنین حکم ظالمانه ای نیست و این حکم با قوانین بین المللی و حتی با قوانین عربستان سعودی همخوانی ندارد و حتی درصورت اثبات این اتهامات علیه علی ، وی طبق قانون سعودی ، نباید اعدام شود.

وی با بیان اینکه مرگ ، مرگ است، افزود رخ دادن چنین اتفاق فجیعی برای فردی که هنگام بازداشت زیر سن بلوغ بوده است، کاملاً مردود است.

پدر "علی النمر" گفت: حتی درصورتیکه اتفاقی برای علی روی دهد، دوست نداریم که هیچ کسی اقدامی غیرمسالمت آمیز انجام دهد ، خواسته های ما مسالمت آمیز است و اهداف ما همچنان پابرجا است.

محمد النمر همچنین معتقد است که علت مطرح شدن این اتهامات علیه پسرش، عموی او یعنی "شیخ نمر باقر النمر" است. شیخ نمر روحانی برجسته عربستانی است که دادگاه سعودی با مطرح کردن اتهامات واهی وی را نیز به اعدام محکوم کرده است.

وی گفت که علی مانند ده ها هزار نفر از مردم منطقه قطیف در تظاهرات و اعتراض های ضد مسئولان سعودی شرکت کرد، اما اتهامات مطرح شده علیه او بی پایه و اساس است.

"محمد النمر" گفت که راه حل این مشکل به دست ملک سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان است. 

پربیننده ترین خبرها