درآمد ماهانه داعش از فروش نفت چقدر است؟

درآمد ماهانه داعش از فروش نفت چقدر است؟
جمعه 1 آبان 1394 - 20:19

گروه تروریستی داعش از محل فروش نفت خام چاه‌های تحت اشغال خود در سوریه و عراق، ماهانه 50 میلیون دلار به جیب می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، درامدهای حاصل از فروش نفت اصلی ترین منبع مالی گروه تروریستی داعش است که نه تنها با چنگ و دندان از زیرساختهای نفتی تحت اشغال خود دفاع می کند، بلکه از طریق جذب و استخدام کارشناسان خارجی و خرید تجهیزات، سعی در توسعه و بهسازی آنها دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سازمان اطلاعات عراق، نوشت: این آمار با برآوردهای کارشناسان امریکایی تطابق دارد. یک مقام آگاه امریکایی گفته است که "واشنگتن ضمن ابراز نگرانی از تجهیز تأسیسات زیرساختی انرژی در مناطق اشغال شده توسط داعش به سیستمها و تجهیزات ضروری، با دولتهای منطقه از جمله ترکیه در این خصوص مذاکره کرده است."

گروه تروریستی داعش اقدام به فروش نفت به قاچاقچیان به قیمت حدود 35 دلار و حتی در مواردی ده دلار در هر بشکه می کند که این قیمت در مقایسه با نرخ فعلی 50 دلار در هر بشکه در بازارهای جهانی بسیار ارزان است.

طبق برآوردهای موجود، گروه تروریستی داعش در حال حاضر حدود 10 تا 20 هزار بشکه از تولید چاههای نفت عراق را در اختیار دارد.

سازمان اطلاعات عراق گفته است که ترکها اقدام به فروش دوباره این نفت می کنند که بخشی از آن در مناطق تحت حاکمیت کردها به عراق فروخته می شود. این در حالی است که کردها این اتهامات را تکذیب کرده اند.

به گفته یک افسر اطلاعات عراق، قاچاقچیان برای رد گم کردن، پول این نفت را به حساب زنان داعشی که در استانبول و آنکارا زندگی می کنند، واریز می کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها