افزایش بی‌سابقه محبوبیت پوتین پس از حمله به تروریست‌ها

افزایش بی‌سابقه محبوبیت پوتین پس از حمله به تروریست‌ها
جمعه 1 آبان 1394 - 22:18

میزان حمایت مردم روسیه از پوتین به دنبال حملات هوایی علیه تروریستها در سوریه به حدود 90 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه، نگرانی روسها درباره خطر تروریسم افزایش یافته و در عین حال اطمینان آنها نسبت به توان دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتش کشورشان بیشتر شده است.

در همین راستا "مرکز سنجش افکار عمومی روسیه" نظرسنجی را در میان تعدادی از شهروندان این کشور درباره پیامدهای امنیتی احتمالی عملیات روسیه در سوریه در سی ام سپتامبر انجام داده است.

روسیا الیوم نوشت: طبق این نظرسنجی تعداد کسانی که نگران خطر تروریسم برای کشورشان هستند در مقایسه با اواخر سال 2014 افزایش یافته و 65 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند نگران هستند.

این نظرسنجی در عین حال نشان می دهد که با وجود افزایش ترس از تروریسم، بیش از 75 درصد از شهروندان به قدرت رهبران خود در دفاع از کشورشان در برابر خطر تروریسم اطمینان دارند.

نکته جالب در این نظرسنجی این است که 14 درصد از شهروندان روسیه، آمریکا را خطر اول برای کشور خود می دانند.

به نوشته این سایت روسی، علاوه بر این نظرسنجی، آمارهای دولتی و مستقل، حکایت از افزایش بی سابقه محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در طول یک سال و نیم گذشته دارند. کما اینکه نظرسنجی های دیگر نشان می دهند که میزان حمایت از پوتین به دنبال حملات هوایی روسیه به تروریستها در سوریه و حمایت از دولت قانونی این کشور، به 89.9 درصد رسیده است. 

در سطوح میدانی نیز شواهد و قراین حکایت از درست بودن تصمیم روسیه برای حمله به تروریستها دارد. از سوی دیگر سازمان اطلاعات جمهوری فدراتیو روسیه اخیرا از کشف و انهدام یک گروه تروریستی که در یکی از مناطق مسکو فعالیت دارند، خبر داد.

به نوشته تحلیلگر روسیا الیوم، درست است که روسها مثل هر ملت دیگری نگران خطر تروریسم هستند اما این ترس، حاصل هرج و مرج جاری در منطقه و سیاست حمایت از تروریسم و اسامی و عناوین گوناگونی است که گروههای مسلح و غیرقانونی موجود بر خود گذاشته اند گروههایی که اساسا ریشه در دوران جنگ سرد و حضور شوروی در افغانستان دارند و پیوسته سعی می کنند در هر منطقه به هر بهانه، نیرو و توان این کشور را تحلیل ببرند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها