شیخ نعیم قاسم: مقاومت اهداف بزرگی را دنبال می‌کند

شیخ نعیم قاسم: مقاومت اهداف بزرگی را دنبال می‌کند
شنبه 2 آبان 1394 - 09:26

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، انقلاب اسلامی ایران و مقاومت حزب الله را از جلوه‌های جاودانگی انقلاب حسینی (ع) دانست و تأکید کرد: مقاومت اسلامی اهداف بزرگی را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" در سخنرانی خود در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سالن الجنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از جلوه های جاودانگی انقلاب حسینی (ع) است. مقاومت حزب الله در لبنان از تجلی های عاشورا است. همه جنبش ها و تحرکاتی که امروز در جهان شاهد آن هستیم و عنوان جهاد و مقاومت با خود دارد، پرتوهای مستقیم یا غیرمستقیم انقلاب امام حسین (ع) است. از آنجائیکه مقاومت اسلامی تجلی های عاشورا را به خود گرفت و از امام حسین (ع) در جهاد و نگرش و نگاه خود به آینده الگوبرداری کرد، اهداف بزرگی را دنبال کرده است.
وی افزود: لبنان آزاد شد و اسرائیل در سال 2000 و 2006 میلادی شکست خورد و این امر همان چیزی بود که از لبنان محافظت کرد و از اینکه دیگران از لبنان به عنوان گذرگاهی استفاده کنند، جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: امروز وقتی از اهمیت ثبات در لبنان سخن می گویند، تصمیمی بین المللی برای ثبات در لبنان وجود دارد. بدانید اگر پیروزی حزب الله که ستون های ثبات اولیه و برپایی دولت را پایه ریزی کرد، نبود، جهان به برقراری این ثبات تن نمی داد. آیا در سایه موج طوفان بحران و ویرانی در منطقه، کسی فکر می کرد که لبنان خارج از این طوفان باقی بماند.
شیخ نعیم قاسم گفت: همه تحلیلگران می گفتند که منتظر روزی هستیم که لبنان به تحولات سوریه و عراق پیوند بخورد. آیا این پیوند برقرار شد؟ چرا لبنان از این تحولات اثر نپذیرفت؟ با اینکه می دانیم که پلید ترین شیوه ها خواه از طرف اشغالگران اسرائیلی یا تروریسم تکفیری مورد استفاده قرار گرفت، اما در نهایت امر مقاومت توانست از لبنان محافظت کند تا دیگران از آن سوء استفاده نکنند.
وی گفت: با وجود همه داد و فریاد کسانی که نمی‌خواهند به این حقیقت اذعان کنند، این دستاورد برای حزب الله به ثبت رسید.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: سلاحی که در لبنان از آن سخن می گویند؛ همان سلاحی است که از لبنان محافظت کرد و تنها برای محافظت از لبنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این سلاح با پروژه اسرائیل مقابله می کند.
وی افزود: ما از نیروهای امنیتی و نظامی به خاطر تلاش هایشان در لبنان به منظور هدف قرار دادن تروریسم تکفیری تقدیر می کنیم؛ بویژه اقدامی که دستگاه امنیت عمومی در کشف هسته خطرناک داعش انجام داد. این بخشی از همان مصونیتی است که باید از آن محافظت کنیم.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: اما در سطح اوضاع داخلی، ما هر اقدام مثبتی را به نفع به حرکت در آوردن چرخه کشور و محافظت از ثبات و جلوگیری از فتنه انگیزی انجام خواهیم داد. از این منظر، مشارکت ما در گفت وگوهای داخلی بوده و همچنان هست تا رویکردها به سمت دستیابی به راه حل حرکت کند. دعوت ما برای فعال سازی مجلس نمایندگان صورت گرفت تا بخشی از اقدام مثبت را انجام دهد. دعوت ما برای برچیدن موانع در مسیر دولت است تا بخشی از اقدام مثبت را انجام دهد. دعوت ما برای انتخاب یک رئیس جمهور قوی برای رهایی از خلا سیاسی موجود بخشی از اقدام مثبت به شمار می رود.
وی تاکید کرد: ما همواره در زمینه ساختن کشور و ثبات آن –حتی اگر دیگران آن را خراب کنند- موضع مثبت خواهیم داشت. این ویژگی و شاخص ما است و انقلاب حسینی (ع) به ما آموخت که به اهداف بزرگ نگاه کنیم نه به امور کوچک.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها