انتفاضه قدس؛ 57 شهید فلسطینی و 10 کشته از صهیونیست‌ها

انتفاضه قدس؛ 57 شهید فلسطینی  و 10 کشته از صهیونیست‌ها
شنبه 2 آبان 1394 - 22:35

آمار تلفات انتفاضه قدس در 24 روز گذشته بیانگر افزایش بی‌وقفه جنایت‌های اشغالگران و واکنش شدید مقاومت مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز پژوهش های امور اسرائیل "القدس" در گزارشی که نتایج انتفاضه را تا ظهر شنبه  تعقیب می کرد و مرکز رسانه ای فلسطین نیزیک نسخه از آن را دریافت کرده حاکی است که از ابتدای ماه جاری شمار شهدا در انتفاضه قدس به  57 شهید افزایش یافته که آخرین مورد، شهادت دو نفر در روز شنبه بود که یکی از انان در غزه و دیگری در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند. شمار زخمیان نیز 6574 است.

این گزارش 227 حمله شهرک نشینان را با سند ثبت کرده که شامل حمله به 135 خودروی فلسطینی، 43 مورد ضرب و شتم و قتل در شهر الخلیل، چاقو زدن در منطقه دیمونا و بقیه نیز حمله به منازل و املاک بود. همچنین بازداشت افراد در کرانه غربی، قدس و مناطق اشغالی سال 1948به 1005 مورد در میان فلسطینیان افزایش یافت که بارزترین آنها بازداشت اسلام حامد یکی از اعضای مقاومت فلسطین بود .

علا الریماوی مدیر مرکز القدس گفت: اسرائیل از دو هفته پیش حملات گسترده ای را به جنبش حماس به ویژه در منطقه رام الله الخلیل القدس و نابلس آغاز کرده است.

وی پیش بینی کرد، بازداشت اعضای حماس از جمله اعضای این شورا و شورای قانونگذاری و رهبران ادامه داشته باشد.

گفتنی است در انتفاضه اخیر ده اسرائیلی کشته  239 نفر زخمی شدند و 1212 مورد پرتاب سنگ، 39 مورد تیراندازی و 54 حمله با چاقو و خنجر و زیر گرفتن با خودرو صورت گرفت که دستکم 38 مورد آن موفقیت آمیز بود و 39 مورد تیراندازی نیز به هدف اصابت کرده است.

اسناد منتشر شده بیانگر این است که در مدت اخیر 479 عملیات پرتاب کوکتل مولوتوف و بمب های دست ساز رخ داده که مهم ترین آن در شهر رام الله بود که به زخمی شدن 5 شهرک نشین منجر شد.

گفتنی است تاکنون 54 مورد حمله با چاقو و زیر گرفتن با خودرو گزارش شده که آخرین مورد روز شنبه نزدیک مانع الجلمه رخ داد که به زخمی شدن یک سرباز صهیونیستی و شهادت عامل اجرای این عملیات که 16 ساله و از منطقه قباطیه بود؛ منجر شد.

پربیننده ترین خبرها