عاشورای حسینی در منطقه سنی نشین موصل

يکشنبه 3 آبان 1394 - 13:26

موصل (العالم) ـ هزاران عراقی از طایفه‌های مختلف از جمله شبک، ترکمن، کرد و ایزدی در اردوگاه بردرش در شمال استان موصل آیین عاشورای حسینی (ع) برگزار کردند.

"علی الشبکی" خبرنگار شبکه خبری العالم درموصل گزارش کرد: پیروان اهل بیت علیهم السلام و دوستداران امام حسین(ع) از جمله آوارگان ساکن اردوگاه بردرش واقع در شمال استان موصل عراق از جمله طوایف شبک ها، ترکمنها، کردها و ایزدیها با شرکت در آیین عاشورا، قیام سرور و سالاران شهیدان و پیروزی خون بر شمشیر را گرامی داشتند.

یکی از آوارگان روز یکشنبه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما با تمسک به این جمله هر"روز عاشورا و هر زمینی کربلاست" تصمیم گرفتیم با وجود آوارگی، در اردوگاه بردرش استان نینوا مجالس حسینی برگزار کنیم.

مراسم امسال با سالهای پیش استان موصل تفاوت داشت زیرا همه شرکت کنندگان از آوارگانی بودند که خانه ها و شهرهای خود را در مواجهه با وحشی گری های عناصر تروریستی مدعی اسلام رها کرده اند.

آنها اینجا ظلمی را که به خاندان پیامبر گرامی اسلام در کربلا شد، اسارت و آوارگی آنان را که سربازان آل امیه در حق خاندان نبی اکرم روا داشتند، یادآوری می کنند و از این واقعه درس پایداری و جانفشانی برای مقابله با ظلم و ستم گروه تروریستی و ستمکار داعش می آموزند.

یکی دیگرازآوارگان گفت: پیر و جوان، زن و کودک در مراسم عاشورای حسینی شرکت کردند تا محبت و الفت میان همه اقشار جامعه عراق را به نمایش بگذارند تا این اقدام پاسخ محکمی برای دشمنان و یاری کنندگان داعش و تروریستهای آدم کش که ما را از خانه خود بیرونمان کردند، باشد.
 
یکی دیگر از آوارگان خاطرنشان کرد: ما حسینی هستیم و با وجود آوارگی در مجالس امام حسین (ع) و مراسم ماه محرم شرکت می کنیم.

انقلاب امام حسین (ع) همچنان چراغ راهی برای همه انسانهای ستمدیده و امید آزادگان و افراد صلح طلب است.
MKH-25-06:38

پربیننده ترین خبرها