بلک واترآمریکا هم شریک جنایت عربستان دریمن شد

بلک واترآمریکا هم شریک جنایت عربستان دریمن شد
يکشنبه 3 آبان 1394 - 14:46

العالم - یک روزنامه نگار یمنی فاش کرد که شرکت جنایت پیشه آمریکایی "بلک واتر" که پیش از این به دلیل جنایت در عراق از این کشور بیرون رانده شده بودند، این بار توسط عربستان سعودی اجیر شده و تحت پوشش نظامیان کلمبیایی برای جنایت در یمن به این کشور اعزام شده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله بن عامر روزنامه نگار یمنی درگزارشی در سایت یمنی پرس خاطرنشان کرد، اخبار منتشر شده در باره کلمبیایی بودن نظامیانی که به یمن اعزام شده اند، نادرست است بلکه آنها مزدوران شرکت جنایت پیشه و بد نام آمریکایی "بلک واتر" هستند که در کلمبیا فعال است و بیشتر عوامل آن نیز نظامیانی از کشورهای آمریکایی جنوبی هستند.

وی گفت: کلمبیا مرکز محوری در جذب نیروهای بلک واتر و آموزش آنها به علت نفوذ آمریکا درآن کشور است و بسیاری کلمبیا را اسراییل آمریکا در آمریکای لاتین می دانند.

عبدالله بن عامر افزود: این شرکت سازمانی است که خدمات امنیتی و نظامی ارایه می دهد، نظامیان آن از مصونیت قضایی برخوردارند و فعالیت آن را در عراق پس از حمله آمریکا به آنجا شاهد بودیم و دیدیم که نظامیان آن مرتکب زشت ترین جنایت ها علیه ملت عراق شدند، اما از پیگرد قضایی مصون ماندند.

این روزنامه نگار یمنی خاطرنشان کرد، طرح این مساله که این نظامیان در واقع نظامیان کلمبیایی هستند با هدف سرپوش گذاشتن بر این موضوع نزد افکار عمومی و رسانه ها است چون شرکت بلک واتر از شرکت های بدنام است و به همین دلیل کشورها این مساله را پنهان می کنند، به گونه ای که مسوولان این شرکت چند سال پیش به فکر تغییر نام آن افتاده بودند.

چهار تن از نیروهای امنیتی سابق بلک واتر سرانجام پس از سال‌ها تاخیر، اوایل سالجاری به جرم کشتار خونین غیرنظامیان عراقی در سال 2007 به چندین دهه حبس محکوم شدند.

سه تن از نیروهای امنیتی سابق بلک واتر به نام داستین هرد، اوان لیبرتی و پل اسلاف به حبس طولانی‌مدت و لازم‌الاجرا محکوم شده‌اند و علت آن محکومیت در پرونده تیراندازی است. نفر چهارم نیکولاس اسلاتن است که به دلیل قتل عمد به حبس ابد محکوم شده است. افراد مذکور به کشتار 14 عراقی در میدان نسور در جنوب بغداد متهم هستند. این قتل‌عام باعث بروز خشم بین‌المللی شد و این مردان در ماه اکتبر محکوم شدند.

به گفته دادستان‌ها، افراد سابق بلک واتر بدون دلیل به غیرنظامیان عراقی مذکور حمله کردند. 

پربیننده ترین خبرها