فیلمی از وضعیت مردم در مناطق تحت کنترل داعش

يکشنبه 3 آبان 1394 - 20:40

کاربران تویتر در دو روز گذشته فیلمی را درباره آلام و مشکلات ساکنین شهر موصل عراق که تحت تصرف داعش است ، منتشر کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فیلم حاوی اظهارات تعدادی از ساکنین شهر موصل است که از آلام خود، بی تفاوتی داعش به امور مردم و  رفتار وحشیانه این گروه تروریستی با آنها سخن می گویند. 
یکی از زنان در این فیلم می گوید : داعش هیچ اهمیتی برای هیچ یک از ساکنین شهر موصل یا ساکنین دیگر شهرهای سنی نشین قائل نیست .
زنی دیگر می گوید : ما قبل از آمدن داعش از امکاناتی همچون برق برخوردار بودیم، ولی داعشی ها ما را به قرون گذشته بازگردانده اند .
این فیلم صحنه هایی از چند خیابان موصل را نشان می دهد که واقعاً نگران کننده است زیرا مملو از زباله و مگس است .
زنی دیگر می گوید : قبل از آمدن داعش به موصل خودروهای شهرداری به جمع آوری زباله و تمیز کردن خیابان ها می پرداختند ولی الآن خدمات بهداشتی وجود ندارد و هر جا را که نگاه می کنی ، آلوده است و حتی آبی که ما و کودکان مان می خوریم ، آلوده و کثیف است .
یکی از مردان شهر موصل نیز داعش را به وحشیگری متهم می کند و می گوید : من چیزهایی دیده ام که تصور نمی کردم در طول عمر ببینم و تجربه کنم . داعش افراد را از بالای ساختمان به زمین می اندازد ، سرشان را می بُرد و دستشان را در  اماکن عمومی قطع می کند .
مردی دیگر گفت : داعش ابتدا افراد با به ضرب گلوله می کشت ولی هم اکنون سر آنها را می برد و از بالای ساختمان به زمین می اندازد .
این مرد افزود : داعش برای ترساندن مردم قربانیان خود را از بالای سیلوی غلات که بسیار بلند است ، پایین می اندازد .
شاهدان عینی دیگر نیز از بدرفتاری داعش با زنان خبر دادند و اعلام کردند : نیروهای داعش زنان را می زنند و به آنها تجاوز می کنند و آنان را از پرداختن به امور روزمره خود بازمی دارند و محدودیت هایی را برای آنها در خروج از خانه و پوشیدن لباس و غیره اعمال کرده اند .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها