جاده بین المللی حلب چرا مهم است؟

جاده بین المللی حلب چرا مهم است؟
دوشنبه 4 آبان 1394 - 14:14

ارتش سوریه پس از آزادسازی بخش زیادی از جاده بین المللی حلب بین خناصر و اثریا، به پیشروی در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب ادامه می دهد.

خبرنگار شبکه خبری العالم از حلب گزارش داد دهها نفر از عناصر داعش و گروههای مسلح تروریستی در درگیری ها در این جاده بین المللی کشته شدند.

ارتش سوریه کنترل کارخانه راهبردی سیمان را در ورودی حلب در اختیار گرفت، و افراد مسلح از آنجا عقب نشینی کردند.

"ترکی الحسن" کارشناس مسائل نظامی در مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد، دلیل اهمیت راهبردی جاده بین المللی حلب این است که این جاده تنها شریانی است که حلب را تغذیه می کند، بنابراین کمک رسانی به حلب زمینی یا هوایی تنها از طریق این جاده صورت می گیرد و در سالهای گذشته تنها راه حمایت از این شهر و نیروهای مستقر در آنجا بود.

وی افزود بسته شدن این جاده بر درگیری ها در شمال حلب یا نبرد شکستن محاصره فرودگاه کویرس و درگیری های جنوب حلب تاثیر خواهد گذاشت.

نیروهای سوریه در درگیری های جنوب حلب به موفقیت قابل ملاحظه ای دست یافته اند.
این کارشناس اظهار داشت، نکته دیگر اینکه تسلط بر این جاده به معنای ارتباط تروریست ها با یکدیگر در شرق حلب و نفوذ به رقه است در نتیجه این نبرد مهمی است و نیروهای سوریه هم اکنون دو طرف این جاده را پاکسازی می کنند.

ترکی الحسن گفت: عملیات حلب، گسترده ترین عملیات است زیرا ارتش در این عملیات توانسته است به موفقیت چشمگیری به ویژه در جنوب حلب دست یابد تا جایی که بیش از 150 کیلومتر مربع را آزاد کرده در نتیجه هدف از نبردهای جاده بین المللی، جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه است.  

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش نزدیک شهرک الحاضر بودند بنابراین برای تسلط بر جاده بین المللی آماده می شدند.

الحسن خاطرنشان کرد: توافقی بین گروههای مسلح وجود دارد زیرا داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه، در کنار جبهه النصره و جیش الفتح می جنگد. این گروهها پیش از این در شمال حلب با یکدیگر درگیر بودند.  

وی درباره حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروههای مسلح، اظهار داشت حمایت نظامی آمریکایی و منطقه ای از افراد مسلح در سوریه از ابتدای بحران وجود داشته اما اکنون روند آن با اضافه شدن موشک های تاو و استینگر افزایش یافته است با این حال این اقدام بر قدرت پیشروی نیروهای ارتش سوریه تاثیر نخواهد داشت و عملیات ادامه خواهد یافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها