درخواست مصر برای حل سیاسی بحران سوریه

درخواست مصر برای حل سیاسی بحران سوریه
دوشنبه 4 آبان 1394 - 14:38

شاه عربستان تشکیل شورای هماهنگی مشترک بین ریاض و قاهره به منظور حل سیاسی بحران سوریه با هماهنگی با قدرت های جهانی و منطقه ای را به رئیس جمهور مصر پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر از شاه عربستان نامه ای با مضمون ایجاد شورای هماهنگی مشترک میان ریاض و قاهره به منظور حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه با هماهنگی با قدرت های جهانی و منطقه ای در راستای حفظ وحدت اراضی این کشور دریافت کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، سیسی روز یکشنبه در مراسم استقبال از عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در قاهره گفت که رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه با هماهنگی قدرت های جهانی و منطقه ای باعث حفظ وحدت اراضی سوریه و دولت و موسسات آن خواهد شد، و از اراده و انتخاب ملت سوریه برای ساختن آینده کشورشان در کنار ادامه تلاش ها برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد.

علاء یوسف سخنگوی رئیس جمهور مصر نیز در بیانیه مطبوعاتی گفت: محور دیدار و گفت و گو میان سیسی و الجبیر، اوضاع و مسائل مختلف منطقه بود که دو طرف درباره آن توافق نظر داشتند.

یوسف افزود: سیسی بر اهمیت تحکیم همکاری ها و هماهنگی مشترک میان مصر و عربستان سعودی در مقابله با چالش های مختلف و در راس آنها مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در منطقه و حفظ امنیت عربستان سعودی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه عربستان ضمن اشاره به روابط عمیق همکاری راهبردی میان دو کشور، بر لزوم همکاری های بیشتر در زمینه های مختلفی که در مرحله فعلی اهمیت بیشتری دارد، تاکید کرد.

سیسی در این دیدار دو نامه از شاه عربستان دریافت کرد که یکی دعوت از وی برای حضور در چهارمین نشست سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین به میزبانی ریاض در ماه نوامبر آینده و دیگری حاوی پیشنهادی برای ایجاد شورای هماهنگی مصر و عربستان به منظور ارتقای جنبه های همکاری و هماهنگی میان دو کشور در تمام زمینه ها بود.

سخنگوی رئیس جمهور مصر خاطرنشان کرد: دو طرف برای افزایش جلسات رایزنی سیاسی میان دو کشور توافق کردند تا برگزاری آن از سالانه یکبار به 4 بار در سال افزایش یابد و علاوه بر آن، هنگام بروز ضرورت نیز امکان برگزاری آن وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها