تشدید انتفاضه، دغدغه قدرت‌های بزرگ

دوشنبه 4 آبان 1394 - 15:02

رام الله (العالم)- سرکوب انتفاضه فلسطینی ها به دغدغه رژیم صهیونیستی و قدرتهای بین المللی تبدیل شده است. این درحالی است که این انتفاضه هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد.

"فارس الصرفندی" خبرنگار العالم از رام الله گزارش داد، یک شهرک نشین صهیونیست در اثر ضربه چاقو نزدیک شهرک ارئیل در شمال کرانه باختری مجروح شد و مجری عملیات فرار کرد.
دو فلسطینی در حمله نیروهای اشغالگر به روستای سعیر در شرق الخلیل در کرانه باختری به ضرب گلوله مجروح شدند و یک نظامی صهیونیست هنگام تعقیب یک جوان متهم به حمله با سلاح سرد در جنوب بیت لحم با سنگ هدف قرار گرفت و مجروح شده است.
بعد از فرار جوان فلسطینی که با گلوله صهیونیست ها مجروح شد مسوولان رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان عتصیون خواستند در خانه های خود بمانند.

یک دختر فلسطینی نیز در الخلیل به شهادت رسید و یک کودک در حزما در شرق این شهر مجروح شد.
بدین ترتیب کنترل انتفاضه فلسطین دغدغه قدرت های بین المللی و منطقه ای شده اما آنها عملا قادر به نقش آفرینی در این صحنه که در حال تشدید تنش هاست نیستند.
دختری که در حرم ابراهیمی و در شهر الخلیل به شهادت رسید طبق ادعای نظامیان اشغالگر به تلاش برای چاقو زدن به یک نظامی صهیونیست متهم شده، و یک جوان دیگر به ضرب گلوله شهرک نشینان مجروح شد، و یک شهرک نشین صهیونیست در روستای سعیر با چاقو مجروح شده و در همین روستا درگیری ها به مجروح شدن 7 فلسطینی منتهی شده است.
سلطان ابوالعینین عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت و گو با شبکه العالم گفت: ما سرزمینی می خواهیم که از وجود متجاوزان اسرائیلی و گله های شهرک نشینان پاک باشد. تا زمانی که آنها هستند نمی توان امیدی به آرامش و ثبات داشت.
به نظر می رسد تلاش های آمریکا برای آرام کردن اوضاع در اراضی فلسطینی به نتیجه ای نرسیده و توافق کری با تل آویو برای اوضاع مسجدالاقصی چیزی جز پاداش دادن به جنایتکاران نبود.
قیس عبدالکریم معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: دیدار کری با مسوولان رژیم صهیونیستی مانند پایین آوردن تب بیمار بود در حالی که باید غده سرطانی از ریشه خشکانده شود. سرطان همان شهرک سازی است و ارتش رژیم صهیونیستی از آن حمایت می کند که بدون چاره اندیشی برای این مشکل بحران ها پایان نخواهد یافت.
وی در پایان تاکید کرد وقتی هنوز عوامل بروز انتفاضه وجود دارد نمی توان انتظار داشت که مقاومت از صحنه حذف شود.

پربیننده ترین خبرها