منشأ مواد مخدر داخل عربستان مشخص شد

منشأ مواد مخدر داخل عربستان مشخص شد
دوشنبه 4 آبان 1394 - 23:22

به دام افتادن شاهزادۀ قاچاقچی سعودی در فرودگاه لبنان، دلیل تازه‌ای بود بر این حقیقت که حکام آل‌سعود، عرصۀ هیچ تبهکاری و جنایتی را، از تروریست‌پروری و کودک‌کشی گرفته تا سوداگری با مواد مخدر، خالی نگذاشته‌اند و در تمامی آنها پیشتاز و سردمدار هستند.

رژیم سعودی با ادعای مبارزه با مواد مخدر، سخت‌ترین مجازات یعنی اعدام را برای کسانی که خارج از دایرۀ شاهزادگان آل‌سعود اقدام به نقل و انتقال مواد مخدر کند، در نظر گرفته است.

کسانی که به عربستان مسافرت کرده اند، با قوانین سخت و "غیرعادی" مربوط به "قاچاق مواد مخدر" در این کشور آگاهی دارند. مأموران گمرک سعودی در اجرای این قانون به اندازه‌ای سخت‌گیری و انعطاف‌ناپذیر هستند که حتی به همراه داشتن قرص‌های مسکّن کدئین‌دار، ممنوع است و به شدت با آن برخورد می شود و متهمان به سادگی به اعدام محکوم می شوند.

اما زائران و مسافران ورودی عربستان همواره در ذهن خود با این پرسش مواجه بوده اند که با چنین مقررات سخت، حجم بالای مواد مخدر مصرفی در این کشور از کجا می آید و چگونه توزیع می شود؛ به ویژه زمانی که اخبار مربوط به افزایش روزانۀ شمار معتادان و از جمله زنان معتاد در این کشور را در رسانه ها مشاهده می کنند.

به عنوان نمونه، حدود شش ماه پیش خبری منتشر شد که نشان می داد بر اساس آمارهای رسمی در عربستان سعودی از مجموع جمعیت شش میلیونی معتادان در این کشور، یک و نیم ملیون نفر را زنان تشکیل می دهند. دکتر "احمد بوعلی" عضو جمعیت مبارزه با اعتیاد "نقاء" عربستان، با اذعان به جمعیت شش میلیونی معتادان در این کشور گفته بود: زنان معتاد یک و نیم ملیون نفر از این جمعیت را تشکیل می دهند.

اسفند ماه سال گذشته هم روزنامه "مکه" چاپ عربستان اعلام کرده بود که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت در عربستان، به دلیل مصرف مواد مخدر است و علت مرگ 94 درصد از افرادی که پس از مسمومیت به مراکز درمانی منتقل می شوند، مصرف مواد مخدر است؛ و میزان مسمومیت های غذایی بیش از 6 درصد نیست.

کارشناسان و ناظران اوضاع عربستان همواره از این حقیقت آگاه بوده اند که قاچاق و توزیع مواد مخدر در داخل عربستان، جز از طریق خاندان حاکم و شاهزادگان سعودی امکان ندارد؛ زیرا با آن قوانین سخت و عجیب، اصولا هیچ کس جز خاندان حاکم و فرزندان و نوادگان عبدالعزیز – که مصونیت مطلق دارند و فراتر از هر قانونی هستند- جرأت فکر کردن به چنین کاری را هم به خود راه نمی دهد.

اکنون با کشف محمولۀ دو هزار کیلویی مواد مخدر و قرص های روانگردان که شاهزاده سعودی با خونسردی هرچه تمام تر می خواست آنها را با هواپیمای شخصی خود به عربستان منتقل کند، بر همگان آشکار شد که منشأ این حجم از مواد مخدر که مصرف آنها در عربستان هر روز افزایش می یابد، کجاست و چرا آن قوانین سفت و سخت، نتوانسته از رسیدن جمعیت معتادان عربستانی به مرز 25 درصد از کل جمعیت (آن هم بر اساس آمارهای رسمی که همواره با آمار حقیقی اختلاف فاحش دارد) جلوگیری کند.

اما نکتۀ قابل توجه در این قاچاق بزرگ، وقاحتِ بیش از اندازۀ نوادۀ عبدالعزیز در درج نام و نشان خود بر روی بسته های مواد مخدر است که قرار بوده از لبنان به عربستان منتقل شود؛ چه این که برخی از شاهزاده های سعودی لبنان را حیاط خلوت خود می دانند و زیاده روی در مصرف مواد مخدر چنان هوش از سر آنان ربوده که گمان می کنند در لبنان هم مانند عربستان، کسی جرأت ندارد محمولۀ "خاص" جناب شاهزاده را تفتیش کند!

بسته های مواد مخدر با نام شاهزاده سعودی و نشان خاندان آل سعود

 

پربیننده ترین خبرها