آيا عمان به قطع تماس اعراب با اسد پایان می دهد؟

آيا عمان به قطع تماس اعراب با اسد پایان می دهد؟
سه شنبه 5 آبان 1394 - 11:54

وزير امور خارجه عمان در سفری غيرمنتظره وارد دمشق پايتخت سوريه شد، و با وليد معلم همتای سوری خود و بشار اسد رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع رسمی در دمشق گفتند که در جریان ملاقات اسد و یوسف بن علوی درباره روابط دوجانبه بین سوریه و عمان و تمایل سران دو کشور برای تداوم همکاری و هماهنگی بین آنها در راستای تقویت روابط برادرانه و خدمت به امنیت و ثبات منطقه و حفظ منافع ملت های آن بحث و تبادل نظر شد.
به نوشته خبرگزاری سوریه (سانا)، در این ملاقات همچنین درباره تحولات اوضاع منطقه بویژه جنگ علیه تروریسم در سوریه و ایده‌‌های مطرح منطقه‌ای و بین المللی به منظور کمک به ایجاد راه حلی برای بحران سوریه گفت وگو شد.
بشار اسد در این ملاقات تقدیر ملت سوریه از مواضع عمان درقبال کشورشان را ابراز داشت. وی همچنین از تلاش های صادقانه مسقط برای کمک به سوریها به منظور تحقق اهداف و انتظاراتشان استقبال کرد و گفت: از بین بردن تروریسم به موفقیت هرگونه فرایند سیاسی در سوریه کمک خواهد کرد.
درسایه قطع روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با نظام سوریه، وزیر امور خارجه عمان به عنوان اولین مسؤولی که از این حوزه به سوریه سفر می کند، بر حمایت مسقط از وحدت سوریه و ثبات آن تاکید کرد و گفت که کشورش به همه تلاشهای ممکن برای کمک به ایجاد راه حلی به منظور پایان دادن به بحران سوریه ادامه می دهد.
بن علوی همچنین در دیدار با ولید معلم همتای سوری خود تحولات بحران سوریه و لزوم تداوم مبارزه با تروریسم را مورد بحث قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها