عصائب اهل الحق:

"اعدام شیخ نمر،آل سعود را به نابودی می کشاند"

سه شنبه 5 آبان 1394 - 13:03

جنبش "عصائب اهل الحق" عراق،تایید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط مقامات سعودی را نقض آشکار حقوق بشر خواند و از سازمان های بین المللی خواست در برابر آن مواضع جدی اتخاذ کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، این جنبش با انتشار بیانیه ای ضمن رد و محکومیت اقدام آل سعود در تایید حکم غیرقانونی اعدام آیت الله شیخ نمر، مقامات سعودی را از پیامدهای اینگونه رفتار کینه توزانه و طایفه ای علیه مسلمانان برحذر داشت، و هشدار داد که این اقدامات نتیجه ای جز نابودی حکومت آنان نخواهد داشت.
در این بیانیه ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای اتخاد مواضع در برابر جنایات آل سعود، خاطرنشان شده است: چنین اقدامی پیامی آشکار به جهان درباره نقض آشکار حقوق بشر توسط آل سعود در عربستان و مصادره آرا و افکار مردم در این کشور است.
جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که ما یقین داریم تروریسم و سرکوب وهابی ها به زودی به پایان خواهد رسید زیرا اراده مقاومت در بازگرداندن حقوق غصب شده قوی است و از انقلاب کربلا و قیام سیدالشهدا علیه السلام برای مقابله با هتاکی رژیم دیکتاتوری سعودی الهام می گیرد.
دادگاه عالی و استیناف عربستان روز یکشنه سوم آبان ماه، حکم اعدام صادر شده در مورد آیت الله شیخ نمر را بعد از سه سال از حبس وی تایید کرد.
گفتنی است دادگاه عربستان سال گذشته شیخ نمر را به فتنه انگیزی و نافرمانی از پادشاه متهم و به اعدام محکوم کرد که این حکم موجی از خشم و محکومیت را در سراسر جهان به راه انداخت.
آیت الله شیخ نمر در اگوست 2012 بازداشت شد و آل سعود این عالم دینی را به ایجاد فتنه های مذهبی و نافرمانی از پادشاه، تشکیل هسته تروریستی برای ترور ماموران امنیتی در شهرک العوامیه در استان قطیف در شرق عربستان و برخی دیگر از اتهامات متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها