شیوه جدید داعش برای اعدام در شهرباستانی سوریه

شیوه جدید داعش برای اعدام در شهرباستانی سوریه
سه شنبه 5 آبان 1394 - 14:37

داعش سه نفر از گروگان خود را به شیوه جدید اعدام و بعد از بستن به ستون های آثار باستانی در تدمر منفجر کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم فعالان سوری به نقل از منابع محلی در شهر تدمر اعلام کردند که گروه تروریستی داعش سه نفر را که از قبل اسیر کرده بودند به ستون های باستانی بستند و از طریق انفجار ستون ها این اشخاص را که هنوز هویتشان مشخص نیست، اعدام کردند.
این اولین بار است که داعش اشخاص را به این روش اعدام می کند. این گروه تروریستی طی هفته های اخیر شیوه های جدید اعدام را امتحان کرده است که از آن جمله زیر گرفتن یک ارتشی سوری با تانک، اعدام افراد بعد از اجبار آنها به کندن قبرهایشان و شیوه هایی مانند آتش زدن، سربریدن و غرق کردن است.
شهر تدمر که در اشغال داعش است از قدیمی ترین شهرهای تاریخی جهان به شمار می آید که آثار عظیم باستانی در مساحت های بزرگ در آن قرار دارد.
عمر این آثار به قرن یکم و دوم میلادی می رسد که شکوه و جلال آن در زمان ملکه زنوبیا به اوج خود رسید و با تمدن رومانی برابری می کرد.
سازمان یونسکو این شهر را در سال 2013 در لیست میراث جهانی در معرض خطر قرار داد و از زمان حمله داعش به آن، تروریست ها به تخریب و سرقت آثار و ترور شخصیت های فرهنگی آن پرداختند.
عناصر داعش روز پنجم اکتبر طاق نصر را که یک اثر باستانی معروف در تدمر بود تخریب کردند.
طاق نصر با قدمت 2 هزار سال در ورودی خیابانی از ستونها در تدمر واقع شده بود و متعلق به دوران حکومت رومانیایی ها بود.
روز چهارم سپتامبر سه مقبره باستانی برج مانند توسط تروریست ها در تدمر منفجر شد و پیش از آن هم در 23 اگوست معبد معروف بعل شمین ویران شده بود. این معبد در منطقه شمال شهر و روی باقیمانده های معبدی قدیمی تر بنا شده بود.
تخریب معبد بعل شمین چند روز بعد از سربریدن دانشمند باستان شناس سوری در تدمر صورت گرفت. تروریست ها جسد وی را در میدان شهر تدمر از ستون باستانی آویزان کردند.
گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیسم و دارای تفکر وهابی و تکفیری است و توسط برخی کشورهای منطقه به هدف تجزیه و تخریب منطقه تبلیغ می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها