حمایت المستقبل از قاچاقچی قرص مورد علاقه داعش

حمایت المستقبل از قاچاقچی قرص مورد علاقه داعش
سه شنبه 5 آبان 1394 - 14:46

تلاش های سفارت عربستان در لبنان و "جریان المستقبل" برای جلوگیری از محاکمه شاهزادۀ سعودی که در هواپیمای شخصی او مقادیر زیادی قرص روانگردان کشف شد، تا این لحظه ناکام مانده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه از پروندۀ بازداشت "عبدالمحسن بن ولید بن عبدالعزیز آل سعود" شاهزاده سعودی به اتهام قاچاق مواد مخدر از فرودگاه بین المللی بیروت به عربستان سعودی خبر دادند. این فعالان به شبکه المنار تأکید کردند که سفارت عربستان در لبنان و جریان المستقبل به رهبری سعد حریری، وزیر کشور را تحت فشار قرار داده اند تا شاهزاده سعودی را از شمار متهمان این پرونده خارج کند. 

این منابع تاکید کردند که قوۀ قضاییه لبنان به ویژه "دنی شرابیه" دادستان کل جبل لبنان، تسلیم این فشارها نشد و دستور بازداشت شاهزاده سعودی و چهار تن از همراهانش در هواپیما را صادر و آن ها را پس از بازداشت به مراجع قضایی تسلیم کرد.

در این میان، شبکه "ال.بی.سی" لبنان نیز با بیان این که شاهزادۀ سعودی، بامداد دوشنبه بازداشت شد، از اعمال فشارهای زیادی برای محدود شدن اتهام ِ قاچاق مواد مخدر به یکی از همراهان این شاهزاده خبر داد و تاکید کرد که این تلاش ها به سبب علنی شدن اصلِ خبر، ناکام ماند.

گفتنی است که پلیس لبنان، این شاهزاده سعودی را در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت کرد. وی که سعی داشت از سالن شخصیت های بزرگ سفر کند، به همراه خود 32 جعبه حاوی 2 تن قرصِ روانگردانِ کپتاگون داشت. علاوه بر آن مقداری کوکائین نیز نزد این شاهزاده سعودی کشف شد که از آن برای مصرف شخصی استفاده می کند.

این شاهزادۀ سعودی سعی داشت مقادیر زیاد از مواد مخدر را با هواپیمای شخصی خود از لبنان به عربستان قاچاق کند. جعبه هایی که قرص ها در آن تعبیه شده بود، حاوی پرچم عربستان و نام شاهزادۀ سعودی بود و این به آن معنی است که وی سعی داشت از مصونیت سیاسی خود برای قاچاق مواد مخدر استفاده کند.

قرص کپتاگون که شاهزاده سعودی در تلاش برای قاچاقِ آن بود، قرصی روانگردان است که ضد ترس و درد است و گروه تروریستی داعش هم از آن برای اعزامِ عناصر انتحاری به عملیات انفجاری استفاده می کند.

26

پربیننده ترین خبرها