دانمارک دختر سوری رابخاطر مبارزه با داعش تنبیه کرد

دانمارک دختر سوری رابخاطر مبارزه با داعش تنبیه کرد
سه شنبه 5 آبان 1394 - 21:14

العالم - دانمارک گذرنامه "جوانا بالانی" دختر 22 ساله کُرد اهل سوریه را که برای جنگ با گروه تروریستی "داعش" به گروه های مسلح کرد پیوسته بود، مصادره کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "دیل میل"، وی با کنار گذاشتن تحصیل دانشگاهی در دانمارک، برای کمک به نیروهای کرد در "عین العرب" (کوبانی) سوریه راهی این کشور شده بود.

وی در صفحه خود در فیسبوک عکسی منتشر کرده بود که در آن با لباس نظامی و جلیقه ضد گلوله یک تفنگ در دست داشت و در زیر آن نوشته بود"فردا شما را در خط مقدم جبهه نبرد با تروریست های داعش خواهیم دید".

پس از بازگشت این دختر از نبرد علیه داعش به دانمارک، پلیس و سازمان اطلاعات دانمارک گذرنامه وی را مصادره کردند.

جوانا گفت: آنان مرا با این شیوه از ترک دانمارک محروم کردند، دیگر نمی توانم به سوریه بازگردم تا خدمتم را به عنوان سرباز در کنار جنگجویان انجام دهم. 

وی در فیسبوک نوشت: متوجه نمی شوم چرا مسوولان دانمارک مرا مجازات کردند، چگونه می توانم برای دانمارک و دیگر کشورها خطرناک باشم به ویژه که در نیروهای رسمی عضو هستم، دانمارک جنگجویان علیه داعش را آموزش داده و به طور مستقیم مورد حمایت قرار می دهد.  

"سورین بنید" وزیر دادگستری دانمارک به روزنامه ملی این کشور گفته بود که قانون کشور در خصوص جنگجویان خارجی روشن است و بالانی می تواند نسبت به حکم دادگاه استیناف دهد. 

بالانی از 3 سالگی با خانواده اش به عنوان پناهنده به دانمارک آمد و از آن زمان در این کشور ساکن است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها