امید امریکا برای حضور ایران در کنفراس صلح سوریه

امید امریکا برای حضور ایران در کنفراس صلح سوریه
سه شنبه 5 آبان 1394 - 22:36

العالم - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش امیدوار است از ایران برای شرکت در گفت و گوهای دو جانبه و چند جانبه درباره بحران سوریه که روزهای پنجشنبه و جمعه در "وین" پایتخت "اتریش" برگزار خواهد شد، دعوت شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه به نقل از"جان کربی" افزود، امیدواریم از ایران برای شرکت در این گفت و گوها دعوت شود اما نمی دانیم آمریکا یا کشوری دیگر این دعوت را به تهران منتقل خواهد نمود و اینکه آیا ایران با آن موافقت می نماید.

درهمین حال 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که یک ضیافت شام کاری امشب (سه شنبه) با حضور متحدان غربی و عربی فرانسه برای بررسی موضوع بحران سوریه در پاریس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه به نقل از فابیوس از عربستان سعودی، امارات متحد عربی، اردن، قطر، ترکیه، آلمان، آمریکا، ایتالیا و انگلیس با عنوان 'متحدان فرانسه در حل و فصل بحران سوریه' و حاضران در شام کاری امشب یاد شده است.

پیشتر شبکه خبری 'فرانس 24' با اشاره به انزوای فزاینده دیپلماسی پاریس در مساله سوریه، از غیبت ایران و روسیه در این نشست خبر داده بود.

پاریس که از نشست چهار جانبه هفته گذشته وین با حضور مسکو، واشنگتن، ریاض و آنکارا کنار گذاشته شده بود، تلاش می کند با برگزاری نشست امشب پاریس به عرصه بازیگران اصلی حل و فصل بحران سوریه بازگردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها