ایندیپندنت:

"انگلیس، به اماراتِ شکنجه گر تجهیزات می‌فروشد"

چهارشنبه 6 آبان 1394 - 12:57

اقدام دولت انگلیس در فروش تجهیزات امنیتی به امارات با وجود اتهامات مطرح شده درخصوص شکنجه فعالان بازداشت شده و زندانیان، با انتقادات گستردۀ مخالفان انگلیسی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسیِ ایندیپندنت با انتشار گزارشی تحت عنوان "مشاهدۀ تجهیزات امنیتی انگلیسی در امارات علیرغم متهم بودنِ این کشور به شکنجه" از انتقاد شدید مخالفان از دولت انگلیس خبر داد.

بر پایه این گزارش، دولت انگلیس، به شرکت های امنیتی انگلیسی اجازه داد که در نمایشگاه تجهیزات امنیتی در امارات شرکت کنند. این نمایشگاه از روز سه شنبه و تحت نظر پلیس دبی برگزار می شود. در این نمایشگاه، تجهیزات امنیتی نظیر دوربین های پایش و نظارت، خودروهای زره پوش و تجهیزات الکترونیک برای مقابله با شورش به نمایش گذاشته شده اند.

این در حالی است که پلیس دبی، بارها به شکنجه زندانیان متهم شده است که از میان آن ها می توان به زندانیان انگلیسی اشاره کرد.
دولت امارات همچنین، بسیاری از قربانیان تجاوز جنسی از جمله شماری از زنان باردار و زنان خدمتکار را به زندان انداخته است و این در حالی است که این زنان، خودشان قربانی تجاوز هستند.

با همۀ این ها، امارات برای بار دوم، خود را برای انتخابات عضویت در شورای حقوق بشر سازمانِ ملل متحد که امروز چهارشنبه برگزار می شود، نامزد کرده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها