مسکو تحریم کالاهای غربی را افزایش می‌دهد

مسکو تحریم کالاهای غربی را افزایش می‌دهد
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 17:37

شورای فدرال روسیه دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کرد که امکان گسترش فهرست کالاهای غربی تحریم‌شده از سوی این کشور را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری العالم  "سرگئی لیسوفسکی" معاول اول رئیس شورای فدرال روسیه در امور زراعت و تغذیه، خاطرنشان کرد که تحریم های اعمال شده از سوی مسکو علیه کشورهای غربی که در اعمال تحریم علیه روسیه شریک هستند، هنوز گوشت های کنسرو شده و برخی دیگر از انواع گوشت های پخته شده را شامل نمی شود.

به نقل از روسیه الیوم، لیسوفسکی گفت: وزارت ذی ربط روسیه دو سال است که خواسته های ما را در این زمینه رد و همواره تاکید کرده است که این مساله بررسی خواهد شد و فهرست کالاهای تحریم شده شامل این گوشت ها نمی شود.

وی افزود: بسیار شگفت انگیز است که ما واردات مواد خام را از کشورهایی که در اعمال تحریم علیه مسکو نقش دارند، ممنوع کرده ایم، اما در عین حال اجازه می دهیم کالاهایی که از این مواد خام تحریم شده تهیه می گردد، وارد کشور شود.

لیسوفسکی در این زمینه پیشنهاد کرد که کمیته های ذی ربط شورای فدرال روسیه، پی گیر این موضوع شوند.

روابط روسیه و کشورهای غربی به دنبال بحران اوکراین دچار تنش شدید شد و اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی دیگر از کشورها، تحریم های اقتصادی یک جانبه ای علیه روسیه اعمال کردند.

واشنگتن و بروکسل از ماه مارس 2014 اقدام به اجرای تدریجی این تحریم ها کردند. این تحریم ها در ابتدا تنها به شخصیت های دولتی و غیر دولتی روسی محدود می شد اما اندکی بعد بخش های اقتصادی، مالی و برخی سازمان ها و موسسات روسی را نیز شامل شد.

روسیه نیز در واکنش به این تحریم ها، واردات برخی مواد غذایی از این کشورها را ممنوع کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها