سکوت جامعه جهانی و افسارگسیختگی عربستان در یمن

چهارشنبه 6 آبان 1394 - 19:39

رئیس سازمان دفاع از حقوق و آزادی‌های یمن از جامعه جهانی به علت سکوت در قبال جرایم وجنایات عربستان ومتحدانش انتقاد کرد.

علی الدلیمی امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تجاوز عربستان به یمن وارد هشتمین ماه شده است و عربستان در این تجاوز مرتکب فجیع ترین جنایات شده است و با این وجود، هیچ یک از سازمان های بین المللی واکنشی جدی و واقعی از خود نشان نمی دهند و برای پایان دادن به تجاوز کاری نمی کنند.

الدلیمی تصریح کرد: تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق درباره جرایم و جنایات عربستان در یمن ضروری است.

وی افزود: هزاران نفر از مردم بی دفاع یمن چه زن چه کودک چه کهنسال در تجاوزات عربستان کشته شده اند و ده ها بیمارستان در استان های مختلف تخریب شده است و با این وجود جامعه جهانی همچنان نظاره گر است.

رئیس سازمان دفاع از حقوق و آزادی های یمن اعلام کرد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد حمله هوایی عربستان به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز را در استان صعده در شمال یمن محکوم کرد و خواستار تحقیق فوری در این باره شد و ما امیدواریم که بان کی مون کمیته ای بین المللی برای تحقیق درباره همه جرایم و جنایات آل سعود تشکیل دهد.

به گفته وی، سکوت جامعه جهانی در قبال بحران یمن باعث شده است که عربستان از ارتکاب هیچ جرم و جنایتی رویگردان نشود.

الدلیمی افزود: یمن کشوری فقیر است که آماج حملات کشور ثروتمندی همچون عربستان قرار گرفته و اوضاع استان های مختلف یمن خصوصاً صعده بسیار نگران کننده است و می توان صعده را استانی کاملاً ویران توصیف کرد، زیرا هیچ ساختمانی در این استان از حملات هوایی عربستان در امان نمانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها