فیلم: گفت‌وگوی پوتین با اسد در کرملین + ترجمه

چهارشنبه 6 آبان 1394 - 20:48

رئیس جمهور سوریه هفتۀ گذشته در دیدار با همتای روسی خود در کرملین، به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

پوتین هنگام استقبال از رئیس جمهور سوریه در کرملین، سخنان خود خطاب به بشار اسد را این گونه آغاز کرد: جناب آقای رئیس جمهور، درود گرم مرا در مسکو پذیرا باشید. متشکرم که با وجود وضعیت ناگوار کشورتان، دعوت ما را برای سفر به مسکو پذیرفتید.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ما بر اساس درخواست شما، تصمیم خودمان را گرفتیم و اقداماتی جدی را در راستای کمک به مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم جهانی که جنگی جهانی علیه سوریه به راه انداخته، آغاز کردیم.

پوتین افزود: در واقع مردم سوریه در سالهای اخیر به تنهایی در برابر تروریسم جهانی پایداری کرده و خسارت های زیادی متحمل شده اند، اما اخیرا به دستاوردهای خوبی رسیده اند.

به گفته رئیس جمهور روسیه، گسترش تروریسم و سیطره تروریست ها بر مناطق مختلف، بسیاری از کشورها را با نگرانی های جدی مواجه کرده است و ما هم در روسیه از این بابت نگران هستیم، چرا که متاسفانه در میان تروریست های حاضر در سوریه، شمار زیادی از اتباع کشورهای اتحاد شوروی سابق حضور دارند و تعداد آنها دست کم به 4000 نفر می رسد و ما نمی توانیم به آنها اجازه دهیم که پس از آموزش نظامی و تاثیرپذیری از یک ایدئولوژی خاص، به روسیه باز گردند.

پوتین ادامه داد: در مورد تحولات مثبت اخیر در سوریه، باید بگویم که در پایان بحران باید راه حل دراز مدت بر اساس راهکار سیاسی با حضور تمامی نیروها و گروه های سیاسی و دینی صورت گیرد و در نهایت، راه حل نهایی، فقط در دست مردم سوریه خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: دولت سوریه دوست ماست و ما علاوه بر همکاری در عملیات نظامی، برای همفکری در رسیدن به راه حل سیاسی نیز آماده ایم و این کار باید با همکاری قدرت های جهانی و کشورهای منطقه که خواهان حل مسالمت آمیز این بحران هستند، صورت بگیرد.

پس از سخنان پوتین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: متشکرم جناب رئیس جمهور! در ابتدا لازم می دانم از شما و دولت و مقامات روسی و –پیش از همه- از ملت روسیه به خاطر حمایت از ملت سوریه تشکر کنم. متشکرم که شما از تمامیت ارضی و استقلال سوریه؛ و مهمتر از آن، از حاکمیت کشورها بر اساس قوانین مشروع بین المللی حمایت کردید.

اسد افزود: باید تاکید کنم که تلاش های انجام شده از سوی شما و از جمله تلاش های دیپلماتیک که از آغاز بحران انجام دادید، نقش موثری داشت و موجب شد که لااقل شرایط از آن که هست، بدتر نشود. اگر تلاش ها و تصمیمات شما نبود، تروریسمی که امروز شاهد آن هستیم می توانست بسیار گسترده تر از این باشد، آن هم نه فقط در منطقه ما، بلکه در محدودۀ بزرگتر و گسترده تر.

اسد ادامه داد: حضور اخیر روسیه در عملیات نظامی علیه تروریسم هم از همین نوع بود. هدف از عملیات نظامی در نهایت رسیدن به روند سیاسی است که به نفع مردم ما خواهد بود و مردم سوریه هستند که باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

به گفته اسد، نتیجه این تلاش ها آن است که همه ملت ها به خواسته خود در آزادی و تعیین سرنوشت خود برسند.

بار دیگر از شما و مردم روسیه به خاطر همۀ تلاشهایی که در جهت صلح در کشور ما انجام دادید تشکر می کنم و اطمینان دارم که ما بر تروریسم پیروز می شویم و کشورمان را در ابعاد اقتصادی، سیاسی و عمرانی بازسازی خواهیم کرد.

 

(برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها