تفاوت 90 درصدی آمریکا و روسیه در جنگ الکترونیک

تفاوت 90 درصدی آمریکا و روسیه در جنگ الکترونیک
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 23:15

منابع نظامی واشنگتن و ناتو تاکید می‌کنند که روسیه به توانمندی عظیمی در اداره جنگ الکترونیکی رسیده است و همه توانمندی غرب در این زمینه، کمتر از 10% توان روسیه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پین خوجیس" فرمانده نیروی زمینی ناتو در اروپا، در سخنانی که سایت خبری "دیفنس نیوز"  آن را منتشر کرد گفت: آمریکایی ها توانمندی های عملی روسیه را در جنگ های الکترونیکی نادیده نمی گیرند.

وی افزود: توان ارتش روسیه در این زمینه بسیار شگفت آور است، زیرا بر خلاف همتای آمریکایی خود از تشکیلات ویژه ای در زمینه اداره جنگ الکترونیکی برخوردار است و می تواند تمام شبکه های ارتباطی فرماندهی های عملیات و نیروهای دشمن را غیر فعال کند.

"لری باکهوت" رئیس سابق اداره جنگ الکترونیک نیروی زمینی  آمریکا نیز گفت: مشکل اصلی ما در این زمنیه آن است که چند دهه است هیچ جنگ الکترونیکی با روسیه نداشته ایم و همین امر باعث شده است که در صورت بروز چنین جنگی، از آگاهی لازم برای نحوه مقابله با روسیه برخوردار نباشیم.

وی افزود ما از توانمندی اطلاعاتی خوب و توان شنود 24 ساعته برخورداریم اما توان ما در غیرفعال کردن سیستم ارتباطی دشمن، کمتر از 10 درصد توان ارتش روسیه در این زمینه است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در تحلیل نگرانی ها در این زمینه به نگرانی شدید پنتاگون از فعالیت قابل توجه اخیر زیردریایی ها و ناوهای روسی اشاره کرد و نوشت: آنچه در این زمینه بیشتر موجب نگرانی و دلواپسی واشنگتن شده، نزدیک شدن این زیردریایی و کشتی های روسی به کابل های زیردریایی اینترنت و شبکه فیبرنوری است که آمریکا را با جهان مرتبط می سازد.

این روزنامه در ادامه به ادعای اخیر واشنگتن در خصوص آغاز برنامه ای ویژه برای کاهش این خطر اشاره و خاطرنشان کرد که اجرای این برنامه 12 سال زمان نیاز خواهد داشت.

نیویورک تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی آمریکا نوشت: آمریکا بیم آن دارد که در صورت بروز درگیری بین روسیه و غرب، مسکو این کابل ها را قطع کند.

ناو تحقیاتی یانتار روسیه

 

پربیننده ترین خبرها