فریدم هاوس: بحرین فاقد آزادی است

فریدم هاوس: بحرین فاقد آزادی است
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 09:59

مرکز حقوق بشر بحرین گفت: گزارش سالانه موسسه حقوق بشری فریدم هاوس (خانه آزادی) در ارتباط با آزادی های مدنی و حقوق سیاسی و آزادی اینترنت اعلام کرد که بحرین در رتبه 72 جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، فریدم هاوس خاطرنشان کرد: مقام های بحرین در آوریل گذشته سعی کردند تا با ایجاد یک موتور جستجو مطالبی را که نامطلوب تشخیص می دهند، حذف کنند؛ بدون آنکه نیازی به همکاری با شرکتهای آمریکایی داشته باشند.

در همین راستا، وزارت کشور بحرین کاربران اینترنت را از انتشار هرگونه مطلب انتقادآمیز از بحرین به دلیل حمایت از ائتلاف سعودی علیه یمن برحذر داشت.

رژیم آل خلیفه همچنین بسیاری از فعالان سیاسی را به اتهام دعوت به تحریم و یا برملا کردن اقدام های ناعادلانه شکل گرفته قبل از انتخابات پارلمانی نوامبر 2014 میلادی محاکمه کرد.

فریدم هاوس توضیح داد: مقام های بحرین سیاست اعمال فشار علیه آزادی بیان را در پیش گرفته اند. آنها برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی محدودیت های بسیاری ایجاد کرده اند. بسیاری از فعالان با بازداشت و محاکمه روبرو شدند و بسیاری از کاربران توییتر وادار شدند تا هزاران مطلب را از صفحات شخصی خود پاک کرده و یا بطور کامل صفحات یاد شده را ببندند.

شایان ذکر است موسسه حقوق بشری فریدم هاوس براساس معیارهای خود، کشورهای جهان را از نظر آزادی به سه دسته تقسیم کرده است. دسته اول کشورهای آزاد هستند که اجازه رقابت سیاسی را می دهند و جوی از احترام به آزادی های مدنی و حقوق سیاسی و استقلال رسانه ای بر آنها حکمفرما است. دسته دوم کشورهای آزاد بطور جزئی هستند. این کشورها با محدودیت احترام به حقوق سیاسی و آزادی های مدنی روبرو است. آنها با فساد و ضعف اجرای قانون و اختلافات نژادی و قومی و انحصار قدرت دست به گریبان هستند. اما دسته سوم کشورهای غیرآزاد هستند که در آنها حقوق سیاسی وجود ندارد و در آن در سطح گسترده به آزادی های مدنی احترام گذاشته نمی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها