آمریکا اجازه عملیات زمینی در سوریه را ندارد

آمریکا اجازه عملیات زمینی در سوریه را ندارد
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 12:55

العالم - رئیس شورای فدراسیون روسیه هشدار داد که هرگونه دخالت عملی آمریکا در عملیات نظامی زمینی در سوریه، به مثابه نقض آشکار قوانین بین المللی خواهد بود.

به گزارش روزپنجشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از خبرگزاری سوریه سانا، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت که کشورش خواستار همکاری آمریکا و دیگر کشورها برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه است اما هرگونه دخالت عملی آمریکا در عملیات نظامی زمینی در سوریه، به مثابه نقض آشکار قوانین بین المللی خواهد بود.

ماتوینکو در نشست مطبوعاتی در مسکو افزود: روسیه بارها جامعه بین الملل را دعوت به تشکیل ائتلاف بین المللی فراگیر برای مقابله با گروه تروریستی داعش کرده است. وی خاطرنشان کرد: ما بازهم از طرفهای ذیربط از جمله آمریکا و دیگر کشورها می خواهیم به این عملیات قانونی پیوسته و در کنار نیروی هوایی روسیه، در مبارزه عملی و مؤثر با تروریسم و داعش شرکت کنند.

رئیس شورای فدراسیون روسیه با اشاره به ادامه گفتگوها از طریق وزارت دفاع و کانالهای سیاسی خارجی روسیه و ادامه تماسهای منظم بین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در چارچوب روابط دوجانبه و چند جانبه، ابراز امیدواری کرد که این دعوت به گوش های شنوا برسد.

وی گفت: آمریکا با ادامه حملات هوایی غیرقانونی خود به خاک سوریه، همچنان قوانین بین المللی را نقض می کند زیرا هیچ گونه مجوزی از شورای امنیت و هیچ گونه درخواستی از دولت سوریه برای این حملات ندارد.

ماتوینکو در عین حال هشدار داد: در چنین وضعیتی، صحبت از هرگونه عملیات زمینی، نقض آشکار قوانین بین الملل خواهد بود.

وی تصریح کرد: نباید صحبت درباره حضور و مشارکت آمریکا در عملیات زمینی در سوریه را جدی گرفت زیرا این موضوع از امروز به بعد غیر ممکن و غیر قابل قبول است.

نیروی هوایی روسیه از سی ام سپتامبر گذشته بنا به درخواست دولت سوریه حملات هوایی گسترده ای را به مواضع داعش و دیگر گروههای تروریستی در این کشور آغاز کرده و خسارات سنگینی را به این گروهها وارد کرده است.

پربیننده ترین خبرها