تلاش برای سرپوش گذاشتن برتخلف شاهزاده!

تلاش برای سرپوش گذاشتن برتخلف شاهزاده!
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 14:23

العالم ـ هنگامی که پلیس لبنان در فرودگاه بین المللی بیروت بر دستان شاهزاده سعودی به اتهام حمل مواد مخدر دستبند زد، پیش بینی تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی جدید دور از انتظار نبود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای " روسیا الیوم" روز پنجشنبه نوشت: دراقدامی بی سابقه در لبنان، پلیس این کشور در فرودگاه بین المللی بیروت دستبند را در دستان یک شاهزاده سعودی گذاشت و وی را به اتهام قاچاق مواد مخدر راهی دادستانی کل کرد.

آل سعود در تلاش برای اطلاع از آنچه که روی داده است و نیز برای کسب اطلاعاتی از بازجویی ها و نیز بررسی راههای آزادی امیر عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود نوه بنیانگذار پادشاهی آل سعود و برادرزاده سعود بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز امیر حائل و عضو هیات بیعت، تماسهای خود را آغاز کردند. شاهزاده عبدالمحسن روز دوشنبه 26 اکتبر در فرودگاه رفیق حریری هنگامی که می خواست به مقصد حجاز، سوار هواپیمای اختصاصی خود شود، دستگیر شد. 

برخی منابع تاکید کردند که شاهزاده سعودی از هیچ مصونیت دیپلماتیک برخوردار نبود علی رغم آنکه گذرنامه دیپلماتیک همراه داشت.

سفارت عربستان تماسهای خود را برای اعمال فشار بر طرفهای مسئول تحقیق در قضیه را آغاز کردند. به گفته یک مسئول امنیتی، سفارت عربستان هنوز خواستار سرپوش نهادن بر موضوع نشده بلکه به محک زدن اوضاع اکتفا کرد. 

سرپرست سفارتخانه و کارداربه فرودگاه آمده و خواستار برخورد نیکو با بازداشت شدگان شدند، مسئولان نیز در این خصوص به آنها وعده دادند؛ اما درخواست کارداربرای دستبند نگذاشتن در دستان شاهزاده با مخالفت روبرو شد.

حدود دو تن مواد مخدر ضبط شد و به گفته محققان، ارزش این معامله بیش از 110 میلیون دلار بوده است در حالی که شاهزاده سعودی اذعان کرد که خود مواد مخدر مصرف می کند و از قبل از بازداشت مالکیت این بسته ها را منکر نشد.

مسئولان امنیتی به نوع این قرصهای مخدر که در کیسه هایی با مارک یکسان قرار داشتند، توجه خاص نشان دادند.

مسئولان امنیتی تاکید کردند این مارک قبلا نیز بر روی کیسه های قرصهای روانگردان کپتاگون در بسیاری از عملیات ضبط مواد مخدر پیشین دیده شده است ازجمله عملیات بزرگ سال 2009 هنگامی که دفتر مبارزه با مواد مخدر عملیات قاچاق بیش از یک میلیون و صد هزار قرص کپتاگون را که در راه خود به سمت عربستان بود، ضبط کرد.

باتوجه به کوتاهی و سهل انگاری گسترده در فعالیت دستگاه های امنیتی و در راس آنها دفتر مبارزه با مواد مخدر در پلیس قضایی، بیش از 6 سال از فاصله دو عملیات می گذرد، دفتر مبارزه با مواد مخدر تا به امروز از شناسایی کارخانه ای که همچنان در طول این سالها آزادانه فعالیت می کند، ناتوان است.

عبدالمحسن بن ولید آل سعود نخستین شاهزاده سعودی نیست که در هنگام ارتکاب جرم دستگیر می شود، کشورهای جهان به بستن پرونده های قضایی فرزندان خانواده حاکم در جزیره عربی به دلایلی متعلق به امنیت قومی ومنفعت ملی، عادت کرده اند.

4 نفر این شاهزاده سعودی را همراهی می کردند که 24 بسته و 8 چمدان بزرگ به همراه داشتند و وزن هریک از آنها بین 40 تا 60 کیلوگرم بود و بر روی هر یک از بسته ها کاغذی با این عبارت وجود داشت: "اختصاصی شاهزاده عبدالمحسن بن ولید آل سعود"

یکی از مسئولان امنیتی خواستار بازرسی بسته ها شد؛ اما یکی از همراهان ارشد شاهزاده، او را از این کار بازداشت و گفت: "آیا نمی بینی چه بر روی آنها نوشته شده است؟" این وسیله های شخصی شاهزاده است که تفتیش نمی شوند، با این وجود این مسئول امنیتی بر بازرسی اصرار کرد و بدین ترتیب محتوای چمدانها فاش شد.

پربیننده ترین خبرها