ویکیلیکس از توطئه عربستان ضد العالم پرده برداشت

ویکیلیکس از توطئه عربستان ضد العالم پرده برداشت
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 18:26

یکی از اسنادی که به تازگی از وزارت امور خارجه عربستان توسط ویکیلیکس فاش شده است، از توطئه های عربستان ضد شبکه خبری العالم حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویکیلیکس فاش کرد که این اسناد شامل بیش از نیم میلیون پیام الکترونیکی و تلگراف و اسناد دیگر است که دربردارنده تماس های محرمانه میان وزارت امور خارجه عربستان با سفارت خانه های این کشور درمناطق مختلف جهان و برخی دیگر از مؤسسات خارجی است.
ویکیلیکس تأکید کرد، برخی دیگر از این اسناد، گزارش های بسیار مخفیانه از موسسات سعودی ازجمله وزارت کشور و سازمان اطلاعات این کشور است.
ویکیلیکس دیروز (چهارشنبه - 28 اکتبر) 70 هزار سند را درمرحله اول منتشر و اعلام کرد که بقیه اسناد را طی هفته های آینده منتشر خواهد کرد.
روزنامه یمنی "الثوره" خاطرنشان کرد، یکی از اسناد درز شده، نقش کثیف عربستان را در توقف پخش برنامه های شبکه خبری العالم در راستای سیاست های ریاض در ساکت کردن صدای حق و جلوگیری از پوشش واقعیت هایی که چنین رژیم های دیکتاتوری و عقب مانده را می ترساند، برملا می کند.
" جولين آسانژ" ناشر ویکیلیکس گفته است که پیام های درز شده از وزارت امور خارجه عربستان از رژیمی دیکتاتوری پرده بر می دارد که نه  فقط قطع سر 100 نفر را در سال جاری جشن گرفته است، بلکه تهدیدی برای خود و همسایگانش به شمار می رود.
پایگاه ويكيليكس گزارش داده است " اسنادی که به انتشار آن اقدام کرده است، از بروکراسی شدید درعربستان سعودی پرده بر می دارد".
سران عربستان سعودی به شهروندان این کشور درباره ورود به سایت ویکیلیکس برای اطلاع درباره اطلاعات منتشره درآن هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها