واکنش مجمع جهانی اهل بیت (ع) به حکم اعدام آیت الله نمر

واکنش مجمع جهانی اهل بیت (ع) به حکم اعدام آیت الله نمر
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 19:43

مجمع جهانی اهل بیت (ع) از سازمان ها و بیداردلان جهان خواست که مانع اعدام آیت الله نمر باقر النمر شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه عالی و دادگاه استیناف عربستان با حکم اعدام نمر باقر النمر موافقت کرده و این حکم برای تأیید نهائی و اجرایی شدن به دفتر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور ارسال شده است .
دادگاهی در عربستان نیمه اکتبر 2014 حکم اعدام نمر باقر النمر را با اتهام ادعایی شورش و فتنه صادر کرده بود که این حکم با خشم و محکومیت بسیاری از شخصیت ها و مراکز سیاسی و حقوقی جهان مواجه شد .
تعداد زیادی از مراجع دینی و علمای اهل تسنن و شیعه جهان حکم ظالمانه اعدام النمر را محکوم کردند ولی نظام مستبد و وهابی آل سعود همه محکومیت ها و درخواست های لغو حکم را نادیده گرفت و سرانجام دادگاه استیناف عربستان چند روز پیش حکم اعدام را تأیید و به دفتر پادشاهی ارسال کرد .
مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بیانیه ای اعلام کرد : ما به شدت احکام ظالمانه مطالبه کنندگان حقوق دینی و شهروندی ، دمکراسی و آزادی را محکوم می کنیم و به آل سعود درباره عواقب اجرای حکم ظالمانه اعدام نمر باقر النمر هشدار می دهیم زیرا اجرای این حکم پیامدهای ناگواری برای نظام سعودی و منطقه درپی خواهد داشت . ما همچنین نظام سعودی را به احترام گذاشتن به حقوق شهروندان ، توجه به مطالبات آنها و اجتناب از هر گونه برخورد نابجا و نسنجیده با یکی از علما و روحانیون عربستان دعوت می کنیم عالِم و روحانی که همیشه با عقل و منطق مدافع حقوق شهروندان بوده است.
مجمع جهانی اهل بیت (ع) از جامعه جهانی خصوصاً سازمان ملل متحد ، شورای حقوق بشر ژنو ، رؤسای جمهور کشورها و همه آزادگان و بیداردلان جهان می خواهد که برای جلوگیری از اجرای حکم ظالمانه اعدام نمر باقر النمر و پیشگیری از گرفتار شدن منطقه به بحران های جدید تلاش کنند.
مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین از علما و مراجع بزرگوار می خواهد که با رهنمودهای حکیمانه خود همه دستگاه ها و دست اندرکاران مربوطه را برای جلوگیری از اعدام فاجعه بار نمر باقر النمر ترغیب کنند و از همه سازمان های منطقه ای و جهانی می خواهد که در اعتراض به صدور حکم اعدام النمر مقابل سفارتخانه های عربستان و دفاتر سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی وابسته به این سازمان در سراسر جهان تظاهرات برگزار کنند و این نهادها را وادار به پیشدستی برای جلوگیری از اجرایی شدن حکم اعدام النمر کنند.

                                                                                                                        مجمع جهانی اهل بیت (ع)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها