کشورهای عربی تسلیحات وارداتی را به داعش می‌دهند

کشورهای عربی تسلیحات وارداتی را به داعش می‌دهند
پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 22:05

روزنامه گاردین فاش کرد که برخی از کشورهای عربی بخشی از تسلیحات وارداتی خود را به داعش می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین چاپ انگلیس تأکید کرد که کشورهای عربی به علت خریداری تسلیحاتی سنگین خطری بزرگ برای امنیت و آرامش منطقه محسوب می شوند.
گاردین خاطرنشان کرد، سازمان بین المللی شفافیت در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که گروهی از کشورهای عربی با عقد قراردادهای تسلیحاتی سنگین خطری دائمی برای امنیت و آرامش منطقه خاورمیانه محسوب می شوند .
سازمان بین المللی شفافیت اعلام می کند که 17 دولت از دولت های خاورمیانه به علت قرادادهای تسلیحاتی سنگین در لیست کشورهای بسیار خطرناک برای امنیت و آرامش منطقه گنجانده شده اند .
گاردین به سفر فیلیپ هموند وزیر امور خارجه انگلیس به خاورمیانه اشاره کرد و افزود : عربستان بزرگترین وارد کنندۀ سلاح های ساخت انگلیس است و تسلیحات و مهماتی به ارزش 4 میلیارد پوند (بیش از 6 میلیارد و 100 میلیون دلار آمریکا) در 5 سال گذشته خریداری کرده است .
اردن و امارات نیز همچون عربستان تهدیدکننده بسیار جدی امنیت و آرامش منطقه هستند و قطر ، کویت و بحرین هم از این قافله عقب نمانده اند.
یک شاهزاده معروف عربستانی چند مرکز مهم و حساس را تحت کنترل خود دارد که از این مراکز برای تأمین منافع شخصی خود و برخی از خویشاوندانش و عقد قراردادهای تسلیحاتی استفاده می کند .
کشورهای عربی بودجه نظامی خود را همچنان افزایش می دهند به نحوی که بودجه نظامی یک سوم بودجه کل کشور را تشکیل می دهد و ارزش اش به 135 میلیارد دلار می رسد و مدارک موجود نشان می دهد که بخشی از تسلیحات و مهمات وارداتی برخی از کشورهای عربی به دست گروه های تروریستی همچون داعش می رسد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها