انهدام چهار هزار اثر تاریخی در یمن

پنج‌شنبه 7 آبان 1394 - 22:32

صنعا(العالم)- حمله عربستان به یمن تاکنون باعث انهدام بیش از 4 هزار اثر باستانی تاریخی شده است.

خبرنگار شبکه العالم، از صنعا گزارش داد، صدها اثر در فهرست میراث جهانی است که از آن جمله می توان به شهرهای باستانی "صنعا"، "زبید" و "براقش" اشاره نمود.
قدمت شهر قدیمی صنعا بیش از 5 هزار سال بوده و از شهرهای تاریخی جهان است که جنگنده های سعودی بارها به آن حمله کرده اند.   
"عقیل صالح مصاری" مدیر آموزش مهماری کمیته شهرهای تاریخی یمن به خبرنگار شبکه "العالم" گفت: شهر قدیمی صنعا، زبید و بخشی از شهر جبله در معرض حمله قرار گرفته اند. 
وی افزود: آمارهای اولیه حاکیست "مسجد امام هادی (ع)" در "صعده" و "مسجد امیر الصنعانی" در استان "صنعا" و شهر قدیم صعده به طور کامل منهدم شده است.
جبهه فرهنگی برای مقابله با تجاوز سعودی در یمن تحصن اعتراض آمیز علیه انهدام آثار تاریخی یمن در شهر صنعا برگزار نمود و معترضین خواستار اعتراض جهانی علیه نقض حقوق میراث انسانی، صلح و تمدن ملتها شدند.
"ابتسام المتوکل" رییس جبهه گفت؛ این تحصن، پیام صلح و محبت برای تمام داعیه داران صلح و زندگی در جهان و محکومیت حمله به صنعا و یمن و تمام آثار تاریخی است که هر روز در برابر سکوت جهانیان به آن حمله می شود.
همایشی نیز در حاشیه این تحصن در خانه باستانی الصنعانی در شهر قدیمی صنعا درباره اهمیت آثار باستانی و هدف عربستان سعودی از انهدام تاریخ یمن به ویژه صنعا که جدید ترین خانه باستانی آن 200 ساله است، برگزار شد.   
"امه الرازق جحاف" مدیر این خانه فرهنگی گفت، عربستان آثار باستانی یمن را مانعی در برابر تمایلات توسعه طلبانه اش در منطقه می داند.   
عربستان در حمله به عمد آثار باستانی صنعا و دیگر شهرهای یمن مانند "سد مأرب"، "قلعه عطان"، "مسجد امام هادی (ع)" را هدف قرار داده است.    

پربیننده ترین خبرها