اعتراض به حکم آیت الله نمر جلوی سفارت سعودی + فیلم

جمعه 8 آبان 1394 - 12:38

گروهی از مسلمانان و اتباع عرب مقیم انگلیس در اعتراض به تایید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان، مقابل سفارت سعودی در لندن تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تجمع کنندگان در محکومیت تایید حکم اعدام آیت الله نمر از سوی دستگاه قضایی عربستان شعار دادند و در پلاکاردهای خود نسبت به پیامدهای هرگونه گزندی به آیت الله نمر هشدار دادند.

آنها با در دست داشتن تصاویر آیت الله نمر روحانی شیعه بارز عربستان، خواستار آزادی وی شدند.

شرکت کنندگان در تجمع حکم اعدام آیت الله نمر را ظالمانه، باطل و مغایر با موازین بین المللی دانستند.

این تجمع کنندگان از سازمان های مدافع حقوق بشر و جامعه جهانی خواستد تا برای توقف این حکم و آزادی فوری آیت الله نمر و تمام زندانیان سیاسی درعربستان وارد عمل شوند.

این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به تأیید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستانی ابراز نگرانی کرد. سازمانها و نهادهای حقوق بشری و شخصیت های دینی و سیاسی در جهان اسلام نیز تایید حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم و اجرای آن را دارای عواقب وخیمی دانستند. آنها خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این روحانی بارز شده اند.

دادگاه عالی و دادگاه تجدیدنظر عربستان روز یکشنبه گذشته، حکم اعدام صادره برای آیت الله شیخ نمر را بعد ازسه سال از بازداشت و محاکمه وی تایید کردند و این حکم به وزارت کشور ارجاع داده شد و پس از آن به دربار پادشاه ارائه می شود تا ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان آن را امضا کند.

دادگاهی در عربستان سال گذشته، حکم اعدام آیت الله شیخ نمر را به اتهام سرپیچی از اطاعت "ولی امر" (شاه عربستان) صادر کرد و این حکم، موجی از خشم و محکومیت را در مناطق مختلف جهان به دنبال داشت.

آیت الله شیخ نمر ژوئیه 2012 (تیر ماه 91) به اتهام "ایجاد فتنه طایفه ای" و "سرپیچی از اطاعت ولی امر" و نیز "تشکیل گروه تروریستی با هدف به قتل رساندن نیروهای امنیتی"، در منطقه العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها