رویترز: قربانیان « منا» 3 برابرآمار آل سعود است

رویترز: قربانیان « منا» 3 برابرآمار آل سعود است
جمعه 8 آبان 1394 - 12:55

خبرگزاری رویترز گزارش داد که تعداد کشته شدگان حادثه منا بیش از 2070 نفر و 3 برابر آماری است که مقامات عربستان سعودی به طور رسمی اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس ، خبرگزاری رویترز گزارش داد که تعداد کشته شدگان حادثه منا در مراسم حج امسال بیش از 2070 نفر است. این آمار 3 برابر آماری است که مقامات عربستان سعودی به طور رسمی اعلام کرده اند.

رویترز نوشته است که ایجاد فضای امن برای حجاج در طول انجام مناسک حج، وظیفه خاندان آل سعود است که خود را خادم دو حرم شریف می‌دانند.

در ادامه رویترز نوشت، آماری که بر اساس اطلاعات مقامات مذهبی و دولتی و رسانه‌های محلی کشورهای قربانیان مخابره شده نشان می‌دهد حادثه اخیر بدترین فاجعه در طول این مناسک طی سالهای اخیر بوده است.  مقامات سعودی آماری ارائه کردند که بر اساس آن 769 نفرکشته و 934 تن در حادثه منا زخمی شدند اما این آمار پس از گذشت دو روز از واقعه تا کنون به روز نشده است.

این موضوع انتقادات بسیاری را نسبت به نحوه مدیریت آل سعود برانگیخت.

رویترز ادامه می‌دهد، عربستان در ابتدا با فرافکنی مقصر حادثه را حجاج اعلام کرد اما با روشن تر شدن ابعاد فاجعه و فشارهای خارجی، شاه عربستان خواستار انجام تحقیقات برای یافتن دلایل این فاجعه شد. با این وجود هیچ تاریخی برای اعلام نتیجه این بررسیها اعلام نشده و منتقدان دولت عربستان، استقلال تحقیقات را به چالش کشیدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک تایمز نیز پیش از این تعداد کشته شدگان حادثه منا را حداقل 2177 نفر ذکر کرده اند که از این میان بیش از 460 تن از حجاج ایرانی بودند.

پربیننده ترین خبرها